Ziņas

Sabiedrība

Valmieras grantētās ielas apstrādā ar putekļu absorbentu

Lai novērstu sausā un karstā laika radīto grantēto ielu putēšanu un uzlabotu dzīves kvalitāti pilsētas iedzīvotājiem, ir uzsākta Valmieras ielu apstrāde ar putekļu absorbentu.

Kā aģentūru LETA informēja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa, pirmās tiek apstrādātas ielas ar vislielāko satiksmes intensitāti, pēc tam pakāpeniski – visas pārējās.

Valmieras centra rajonā kā pirmajām apstrāde tiek veikta Andreja Upīša, Jāņa Enkmaņa, Matīšu un Semināra ielai. Burkānciema rajonā pirmās tiek apstrādātas Austrumu, Bērzu, Jaunā, Loku, Rūjienas, Šķūņu un Vienības ielas, kā arī Beverīnas iela posmā starp Daliņa un Brīvības ielām. Jāņparka rajonā pirmās tiek apstrādātas Mālu, Ausekļa, Mākslinieku, Mednieku, Purva, Skolas, Sporta un Straupes ielas. Pārgaujā pirmās ir tikušas apstrādātas Sila, Smiltenes un Ūdens ielas. Autoostas rajonā – Tālavas un Teodora Ūdera ielas.

“Ar pretputekļu materiālu plānots apstrādāt visas apbūvētās grantētās Valmieras ielas. Ņemot vērā, ka maija beigās Riharda Gredzena ielā un Palejas ielā plānots veikt ielas virsmas divkāršo apstrādi, šajos ielu posmos ielas apstrāde ar putekļu absorbentu netiks veikta,” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes ceļu būvinženiere Inese Kokenberga.

Ielu apstrādei tiek izmantots tehniskais kalcija hlorīds, kas pasargā grants ielu virskārtu no pārliekas izžūšanas un virsmas putēšanas un neietekmē greiderēšanu. Tā iedarbības ilgums ir līdz trīs mēnešiem. Absorbents tiek iestrādāts mitrā grants ielas virskārtā ar kaisāmo mašīnu palīdzību. Darbus veic SIA “Valmieras namsaimnieks”.

Atkarībā no virsmas seguma un satiksmes intensitātes ielas Valmieras pilsētā tiek iedalītas četrās klasēs, kur A un B klasē ir asfaltētās ielas, C un D klasēs – ielas ar grants segumu. Ielu uzturēšana tiek organizēta saskaņā ar pilsētas ielu klasēm. Ar putekļu absorbentu pirmās tiek apstrādātas C klases ielas, pēc tam – D klases ielas.