Ziņas

Sabiedrība

Uz Nītauri ceļš vairs nešūpos

Būs kā jauns. Ceļu būvnieki uz autoceļa Augšlīgatne - Nītaure pāris nedēļās jau padarījuši acīmredzamus darbus.Foto: Māris Buholcs

Tikai 300 dienas paredzētas, lai ceļu būvnieki – pilnsabiedrību piegādātāju apvienība “ACB, CP” – rekonstruētu ceļa Augšlīgatne -Skrīveri posmu no Augšlīgatnes līdz Nītaurei, ieskaitot tiltu pār Strautu. Kopumā tiks uzlaboti gandrīz 14 kilometri ceļa, un šie darbi izmaksās 12 miljonus eiro. Būvdarbi paredz jaunas ceļa zemes klātnes izveidi, salizturīgās kārtas, šķembu pamatojuma un asfalta segas izbūvi, mākslīgo būvju un elektrolīniju pārbūvi, jaunu pasažieru pieturvietu ierīkošanu, kā arī ceļa zīmju, drošības barjeru un ceļa signālu uzstādīšanu.

Darbi rit pilnā sparā, braucot šoferiem jārēķinās, ka ir luksoforu posms, kā arī jāierobežo braukšanas ātrums – 50 līdz 70 kilometri stundā. Būvnieki paredzējuši, ka būvobjekta šķēršana var aizņemt apmēram 25 minūtes.

“Druvas” satiktie līgatnieši pauda prieku, ka beidzot varēs godam aizbraukt uz Nītauri. “Pēdējo pusgadsimtu šim ceļam tikai lāpītas bedres. Līdz Nītaurei ceļš bija drausmīgs, salīdzinot ar to, kāds ir tālāk līdz Zaubei. Cik par šo ceļu nav runāts, īpaši, ja jābrauc ziemā un tumsā. Beidzot kaut kas mainīsies,” domas izteica līgatniete Dzintra Ērgle. Arī zaubēnietis Arnis atceras, ka puikas gados ceļš bijis bedrains. Viņš tagad cienījamos gados, un bedru bija kļuvis tikai vairāk. “Neērtības – tas ir nieks, jo zini, ka būs labāk. Līdz Zaubei varēs nokļūt pa kārtīgu ceļu, savu reizi uz Rīgu braucu caur Tīnūžiem, citreiz caur Augšlīgatni,” domās dalījās zaubēnietis, kurš pirms pieciem gadiem atgriezies vecvecāku mājās, bet dēli dzīvo Līgatnē.

Līgatnes pagasta “Druviņu” saimnieks Zintis Kols katru dienu pa Nītaures ceļu brauc uz darbu. “Bija pa gadiem pierasts, ka Latvijā ir arī sliktāki ceļi. Man šis ceļš labāk patika, kad bērzi nebija nozāģēti. Šim ceļam ir sava romantika. Bet to var izbaudīt, ja neskrien ar 90, bet brauc ar ātrumu 70 kilometru stundā,” domās dalījās līgatnietis un atgādināja, ja laikus būtu tīrīti grāvji, ceļš noteikti būtu labāks. Viņa māja atrodas ceļa malā, saimnieks pats regulāri kopj ceļmalu.

“Jā, uz ceļa bija bedres, bet lielāku bīstamību sagādāja meža dzīvnieki. To te ir daudz, jābrauc uzmanīgi. Daudzās vietās Latvijā ir sliktāki ceļi, mēs par daudz gribam. Skaidrs taču, ka visus uzreiz nevar saremontēt. Latvieša dabā ir teikt, ka viss ir slikti. Labi, ir jāstāv pie luksofora, jāpagaida, bet kā citādi! Pa vienu nakti jaunu ceļu neuzbūvēs,” bilda līgatnietis.

“Desmit minūtes agrāk izbrauc, un nebūs jānervozē pie luksofora. Var arī izbraukt caur bijušo putnu fermu un tikt uz šosejas, uz Nītauri var braukt arī pa veco ceļu. Ja 300 dienās darbus padarīs, tas taču ir ātri, kādreiz to darītu piecus gadus,” viedokli pauda Zintis Kols un arī piebilda, ka esam pārāk prasīgi, gribam to, ko nevar atļauties pat bagātas valstis. Ziemā sniegs sāk snigt, Latvijā tīra ceļu un tērē naudu. Somijā sāk tīrīt, kad beidz snigt, kaut pēc divām dienām. Visi to zina un pieņēmuši. “Būs labs ceļš, mainīsies ainava,” bilda līgatnietis Zintis Kols.

Mārtiņš Putāns nav šoferis, par Nītaures ceļu spriež kā pasažieris. Pirms dažiem gadiem regulāri braucis uz Mori. “Tikai bedres, nekā cita. Un vēl šūpoja pa dziļām risām,” sacīja Mārtiņš un piebilda, ka diemžēl Latvijā ir arī sliktāki ceļi, sevišķi jau grants ceļi, kas vasarā ir vienos putekļos.

Reģionālais autoceļš Augšlīgatne – Skrīveri ir nozīmīga Vidzemes reģiona ceļu tīkla daļa, kas nodrošina satiksmi starp Aizkraukli un Valmieru, kā arī savieno valsts galvenos autoceļus Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) un Rīga -Daugavpils – Krāslava -Baltkrievijas robeža (Patarnieki).