Ziņas

Sabiedrība

Turpinās diskusijas par reģionālo maršrutu plānošanu nodošanu “Autotransporta direkcijai”

LETA

Ministru kabinets uz piektdienu atlika Satiksmes ministrijas (SM) izstrādāto normatīvo aktu grozījumu izskatīšanu, kas paredz reģionālo maršrutu tīklu plānošanu nodot “Autotransporta direkcijai” (ATD).

Valdība uzdeva SM, Finanšu ministrijai, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai un citām iesaistītajām pusēm pārrunāt šos jautājumus. Patlaban sabiedriskā transporta maršrutu plānošanu veic pašvaldības par saviem līdzekļiem. Tā kā reģionālās reformas rezultātā Latvijas rajonu padomes tiks pārveidotas par pieciem reģioniem, plānošanas funkciju bija iecerēts nodot reģionu centriem. Aprēķināts, ka ar 2010.gadu tam būs nepieciešams 1,1 miljons latu gadā. Finansējums tiktu sadalīts pa reģioniem. Nododot šis funkcijas ATD, maršrutu plānošana izmaksātu 200 000 latu, līdz ar to ietaupot 900 000 latu.

Kā iepriekš atzina ATD vadītājs Andris Lubāns, ATD reģionālo maršrutu tīklu varētu plānot racionālāk nekā pašvaldības. Viņš akcentēja, ka rajonu pašvaldības līdz šim maršrutu tīklus plānojušas tā, lai tas būtu pēc iespējas plašāks, taču, neveicot tīklu optimizāciju, parāds autopārvadātājiem šogad varētu sasniegt desmit miljonus latu. ATD, meklējot risinājumus ierobežoto budžeta līdzekļu trūkuma dēļ, ir ieviesusi dažādus pasākumus, kas valsts maršrutu tīklu dotāciju apmēru samazinās par 3,5 miljoniem latu. Lubāns atgādināja, ka valstī ir divi maršruta tīkli. Bez pieminētā valsts tīkla ir reģionālie tīkli, kurus šobrīd izstrādā rajonu pašvaldības. Viņš uzsver, ka ATD negrasās atņemt šīs funkcijas pašvaldībām, jo, ņemot vērā reģionālo reformu, rajonu pašvaldības ar 1.jūliju pārstās eksistēt un šīs funkcijas jānodod citam. Sākotnēji tika plānots tīklu plānošanu nodot reģionu centriem, taču, pēc SM un ATD domām, daudz racionālāk plānošanas funkciju varētu veikt ATD.