Ziņas

Redzeslokā

Teju puse iedzīvotāju Jaunā gada svinībām plāno tērēt līdz 40 eiro

Teju puse jeb 47% Latvijas iedzīvotāju Jaunā gada svinībām plāno tērēt līdz 40 eiro, liecina “Maxima Latvija” veiktā aptauja. Savukārt 37% respondentu Jaunā gada sagaidīšanas priekiem tērēs 41-80 eiro, bet 16% iedzīvotāju iecerējuši svētkiem atvēlēt vairāk nekā 81 eiro.

Lielākā daļa jeb 52% Jauno gadu iecerējuši sagaidīt mierīgā gaisotnē ģimenes lokā, 17% respondentu vēl nav izlēmuši ko darīt. Savukārt 14% iedzīvotāji plāno jautras svinības savās mājās, uzņemot viesus, vēl 12% iedzīvotāju paši dosies ciemos pie draugiem uz ballītēm, bet vēl 5% respondentu minēju citu variantu, piemēram, dosies ceļojumā, dosies ar draugiem svinēt svētkus nakts klubā u.c.

Lai gan svētki asociējas ar bagātīgu svētku galdu, Jaunā gada sagaidīšanai kā obligāts nosacījums ir arī dzirkstošais vīns vai šampanietis. To kā pašu galveno Jaunā gada sagaidīšanai minēja teju visi aptaujas dalībnieki. Vēl svētku galds nav iedomājams bez mandarīniem un speķa pīrādziņiem, kas attiecīgi ir otrajā un trešajā vietā starp TOP produktiem Jaunā gada sagaidīšanai.

“Jau kopš decembra otrās puses strauji pieauguši dzirkstošo vīnu, šampaniešu, kā arī bezalkoholisko dzirkstošo vīnu pārdošanas apjomi. Šogad decembra otrajā pusē salīdzinājumā ar pērno gadu par 196% pieauguši tieši šampaniešu pārdošanas apjomi. Populārākie ir “Mumm Cordon Rouge”, “Moet&Chandon Brut”, bet trešajā vietā – “Moutard Brut G.V”. Savukārt starp dzirkstošajiem vīniem populārākie ir – “Bosca Gold”, “Rīgas Šampanietis Oriģinālais” un “Bosca White”,” novērojumos dalās “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.

“Toties internetveikala e-maxima.lv klienti kopš decembra vidus, salīdzinājumā ar pērnā gada tādu pašu laika periodu, vairāk iegādājas bezalkoholiskos dzirkstošos vīnus, ko iecienījuši šoferīši. Savukārt speķa pīrādziņu pārdošanas apjomi internetveikalā pieauguši par 33%, bet karpu, kas ir viena no populārākajām zivīm tieši pirms Jaunā gada, pārdošanas apjomi palielinājušies par 35%,” stāsta internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa.

Savukārt mandarīnu pārdošanas apjomi “Maxima Latvija” veikalos, kā arī internetveikalā e-maxima.lv šogad decembrī salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir bijuši līdzīgi.

“Prognozējam, ka tieši šodien, kā arī turpmākās divas dienas gan šampaniešu, gan dzirkstošo vīnu, gan speķa pīrādziņu, gan mandarīnu, kā arī zivju un citu produktu pārdošanas apjomi varētu turpināt pieaugt, jo iedzīvotāji dosies uz veikaliem, lai iegādātos Jaunā gada svinībām visu nepieciešamo,” prognozē Z.Kaktiņa.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *