Ziņas

Uzņēmējdarbība

Te ir darbs – modīgi un ērti

Nav noslēpums, ka, mainoties ikdienai, mainās arī paradumi. Arvien mazāk darba meklētāju dodas uz darba biržām, kas gan īsti Latvijā nekad nav bijušas populāras, nodarbinātības aģentūru vai pagasta ziņojuma dēli.

Mūsdienās par ierastu veidu, kā meklēt darbu, ir kļuvusi darbošanās sociālajos medijos. Arī darba devēji arvien vairāk izmanto dažādas interneta platformas, lai meklētu darbinieku. Turklāt izrādās, ka tas ir visai iedarbīgi, jo, tiklīdz sludinājums nonāk, piemēram, facebook.com lapā, tā ar “patīk” un “dalies” pogām informācija aiziet tautās un reklāma darbojas. Turklāt ne vienmēr darba devējam ir jātērē nauda, lai šī ziņa sasniegtu adresātu, jo te “nostrādā” ideja, ka ar darba piedāvājumiem dalāmies, daudz nedomājot, jo katram taču paziņu lokā ir kāds, kurš meklē darbu vai kādu piepelnīšanās iespēju.

Cēsu kafejnīcas “Kārumlāde” viena no vadītājām Vineta Žamoidika “Druvai” norāda, ka nekas nav mainījies un labus, kvalificētus darbiniekus atrast vēl joprojām ir grūti. Uzņēmēja norāda, ka tieši tas ir iemesls, kādēļ par vakancēm paziņo visos iespējamajos veidos, gan Nodarbinātības valsts aģentūrā, gan piestiprinot informāciju pie ziņojumu dēļiem, gan publicējot sociālajos tīklos.

“Varu sacīt, ka tieši ar facebook.com starpniecību esam atraduši vienu ļoti labu darbinieku. Tā kā šajā sociālajā platformā vismaz viens sludinājums ir devis 100 procentu rezultātu. Taču aktuāla ir arī ss.lv sadaļa “Darbs”. Jūtam, ka arī tur apgrozās daudz darba meklētāju,” saka uzņēmēja un bilst, ka darba devējiem jāiet līdzi laikam un jādomā, kā uzrunāt potenciālo darbinieku. Taču bilst, ka tikai uz interneta vidi vai vienu portālu paļauties nevar. Tāpat ievietots sludinājums internetā negarantē, ka izdosies atrast vajadzīgo speciālistu.

“Nereti saskaramies ar to, ka uz sludinājumu atsaucas zemi kvalificēti darbinieki. Citiem nav iegūta pat deviņu klašu izglītība. Mēs, protams, tiekamies, runājamies, taču saprotam, ka nevaram šādam darbiniekam uzticēt nepieciešamos pienākumus. Tāpat ir cilvēki, kuri atnāk uz pārrunām, pamācās, bet brīdī, kad, piemēram, jāslēdz darba līgums, atsūta īsziņu, ka tomēr nestrādās. Tad atkal sākam visu cīņu no gala,” pieredzē dalās kafejnīcas vadītāja.

Darbu ar interneta palīdzību atradis Kalvis Miķelis. Viņš stāsta, ka kādā no sociālajiem tīkliem pamanīja jau aktuālo #Teirdarbs un nosūtīja par sevi prasītās ziņas. Jaunietis norāda, ka šādā veidā daudzi viņa vienaudži atraduši pagaidu vai pastāvīgu darbu.

“Internetā, sociālajos tīklos ir milzum daudz informācijas, turklāt kopš krīzes laikiem aktuāls ir #Teirdarbs. Ļoti daudzi cilvēki ar šiem ierakstiem dalās, un tie kļūst redzami plašam interesentu lokam. Turklāt darba devēji ir iemācījušies arī šādā sludinājumā ielikt visu nepieciešamo informāciju, līdz ar to bieži vien jānosūta CV un jāgaida atbilde vai ielūgums uz darba interviju. Tas ir ērti un ātri. Turklāt mūsdienās ir populāri šādā veidā meklēt un atrast darbu,” saka cēsnieks. Viņš atklāj arī kādu novērojumu, ka vairs tik noteicošs nav CV, bet tieši paša cilvēka pirmā tikšanās un darba intervija ar potenciālo darba devēju.