Ziņas

Sabiedrība

Tarifi izlīdzinās, biļešu cenas nedaudz pieaugs

Biļešu cenas palielināsies. No 1. decembra, braucot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem, brauciena maksa pieaugs līdz 20 procentiem.Foto: Aivis Riekstiņš

No 1. decembra tiek vienādoti tarifi arī AS “CATA” apkalpotajos maršrutos, kas nozīmē, ka attiecīgos maršrutos biļetes cena pieaugs no desmit līdz pat 30 centiem.

Reģionālo vietējo maršrutu tarifu vienādošana Latvijā tika uzsākta, lai ikviens pasažieris neatkarīgi no atrašanās vietas maksātu pēc vienādiem principiem, lai pasažieri iepriekš varētu paredzēt, kāda būs sabiedriskā transporta biļetes cena, braucot konkrētu attālumu, kā arī tādēļ, lai varētu ieviest papildu bonusus – abonementa biļetes, braukšanas maksas atlaides skolēnu pārvadājumiem un vienotās biļetes.

AS “CATA” izpilddirektors Andris Malkavs “Druvai” stāsta, ka izlīdzinātais tarifs neskars pilsētas iedzīvotājus, jo tur sabiedriskā transporta biļetes cena nemainīsies. Tāpat lielas izmaiņas nejutīs tie, kuri mēro tuvu braukšanas distanci ar sabiedrisko transportu.

“Mums minimālā braukšanas maksa nemainīsies, taču, braucot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem, brauciena maksa pieaugs līdz 20 procentiem, kas nozīmē, ka dažos posmos biļetes cena var pieaugt no desmit līdz 30 centiem,” skaidro A. Malkavs. Viņš norāda, ka savulaik, veidojot brauciena cenu izmaksas, uzņēmums strādāja pēc principa, ka tālāk dzīvojošiem cilvēkiem no pilsētas centra par braucienu jāmaksā mazāk. “Savukārt šobrīd, kad valstī kopumā tiek strādāts pie vienota tarifa aprēķina, sanāk, ka šiem cilvēkiem arī visvairāk būs jūtama vienotā tarifu izlīdzināšana, braukšanas maksai pieaugot,” saka AS “CATA” izpilddirektors.
A. Malkavs norāda, ka pozitīvs jaunums ir tas, ka pavisam drīz pasažieriem tiks piedāvāta iespēja iegādāties abonementa biļeti.

“Lai piesaistītu iedzīvotājus izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus regulāri, reģionālo pārvadātāju apkalpotajos maršrutos tiks ieviestas abonementa biļetes. Tas nozīmē, ka pasažieri par braucienu varēs maksāt lētāk. Plānots, ka tā būs 20 procentu atlaide,” stāsta A. Malkavs un norāda, ka daudziem pasažieriem varētu būt liela interese par šādu abonementa biļeti.

“Jāteic, ka daudzi cēsnieki ik dienas dodas uz Valmieru vai Rīgu darba gaitās. Tāpat ir ļoti daudz skolēnu un studentu, kuriem regulāri iznāk braukt uz šīm pilsētām. Tieši šādiem pasažieriem būs ļoti izdevīgi iegādāties abonementa biļeti. Tāpat ceram, ka šādā veidā izdosies piesaistīt jaunus pasažierus, kuri personīgo auto nomainīs pret autobusu,” domās dalās A. Malkavs. Viņš ir optimistiski noskaņots un bilst, ka, iespējams, jau nākamā gada pirmajos mēnešos šādas biļetes varēs iegādāties katrs interesents.

“Druva” par gaidāmajām biļešu cenu izmaiņām aptaujāja arī pie Cēsu autoostas sastaptus cilvēkus, kuri lielākoties atzina, ka daudz par biļešu cenu izmaiņām neuztraucas. Vija Krēsliņa norāda, ka labāk piemaksās pie biļetes piecus desmit centus, nekā samierināsies ar domu, ka, piemēram, tiek noņemts autobuss konkrētā maršrutā.

“Pasažieri nevar izmainīt biļešu cenu pieaugumu. Mums jāsamierinās, jo no laukiem uz pilsētu kaut kā jātiek. Tāpat redzu, cik patukši ir autobusi. To nevar salīdzināt ar padomju laikiem, kad netrūka ne skolēnu, ne pieaugušo. Autobusi rītos un vakaros bija pārpildīti,” teic sieviete, kura bieži ar sabiedrisko transportu dodas uz Pārgaujas novadu.

Tāpat plecus rausta Skaidrīte Ivanova, norādot, ka vien cer uz nelielu biļešu cenu pieaugumu. “Viss jau kļūst dārgāks. Ko lai dara? Ja nav privātā auto, ir skaidrs, ka citādi no laukiem prom netiksim. Tāpat bieži braucu pie bērniem uz Rīgu, izmantojot sabiedrisko transportu. Protams, nevar sacīt, ka šāds brauciens sanāk lēts, bet retāk brauksim,” nosaka pensionāre.