Raksti

Skolās

Priekulieši triumfē ar spēļu dizainu

Top spēles prototips. Priekuļu Mākslas skolas audzēknis Ričards Strazdiņš sāk darbu pie savas dizaina idejas īstenošanas dzīvē.
Foto: no albuma

Ar lieliem panākumiem noslēgusies Priekuļu Mākslas skolas (Cēsu pilsētas Mākslas skolas filiāles) audzēkņu dalība dizaina projektu konkursā. No pieciem labākajiem darbiem trīs ir šīs skolas audzēkņu – līdztekus arī Priekuļu vidusskolas – dizaina piedāvājums.

Ģeniālais un vienkāršais. Askētiskā veidola galda spēle ar diviem laukumiem un 36 krāsu iezīmētām tapām ļauj sacensībā iesaistīties pat pieciem spēlētājiem.

FOTO: no albuma

Konkursu “Dizaina darbi” rīko galvaspilsētā esošais Māk­slas izglītības centrs “Trīs krāsas”, tā mērķis ir rosināt skolēnus izmēģināt spēkus idejas radīšanā un dizaina projekta izstrādē. Ar Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu organizētais konkurss paredzēts 7-16 gadus veciem skolēniem. Uzdevums bija radīt dizaina projektu – spēli. Konkur­santiem bija jāsagatavo spēles apraksts un vizualizācija tā, lai attālināti jeb digitāli iesniegtajā projektā būtu redzama gan spēles izstrādes gaita, gan radītais prototips, gan arī – spēlēšanas process. Šo uzdevumu skolēns varēja veikt gan patstāvīgi, gan arī sadarbībā ar skolotāju, ģimenes locekļiem, draugu. Proti, konkursa nolikums neliedz bērna idejas realizācijā iesaistīt citus resursus, tostarp drīkst piesaistīt arī kādas specifiskas nozares profesionāļus.

Priekuļu Mākslas skolas skolotāja Digna Bicāne, paužot gandarījumu par bērnu atsaucību un entuziasmu piedalīties šādos pasākumos, “Druvai” pastāstīja, ka dizaina prasmju konkurss skolēniem noticis otro gadu. Laiks attīstīt ideju un novest to līdz gatavam projektam gan bijis “bezgala īss” – konkurss izsludināts septembrī, un jau oktobrī bijis iesniegšanas beigu termiņš. “Kā pieaugušais uzreiz nobijos, kā tik ātri tas iespējams, bet process kopā ar bērniem izvērtās tik aizraujošs, ka bažas aizmirstas,” atceras pasniedzēja. Ne visi, kuri būtu gribējuši piedalīties, paspēja projektus īstenot, taču tie, kuriem tas izdevās, saņēma ļoti atzinīgu žūrijā iekļauto dizaina profesi­onāļu vērtējumu, divi pat vēlējumu ar nelieliem uzlabojumiem ideju pārvērst par jaunu produktu spēļu tirgū.
Pagājušajā nedēļā organizatori pavēstīja, ka no vairāk nekā 30 iesniegtajiem spēļu projektiem par labākajiem atzīti pieci. Laureātu godā tikuši trīs mūspuses pusaudži: Ričards Strazdiņš par radīto spēli ”Ja meklē, tad atrod!”, Leons Bluks par spēli ”Ķerenes” un Jānis Namejs Brūveris kopdarbā ar Esteri Pūli par spēli “Kas tur lido???”. Vēl 15 dalībniekiem izteikta atzinība par lieliskām idejām un piedāvājumiem, tostarp arī deviņgadīgajai Priekuļu Māk­slas skolas audzēknei Madarai Veldzei par spēli ”Vista mežā”.

D.Bicāne stāsta, ka sākotnēji kā balva laureātiem bijusi iecerēta meistarklase Rīgā dizaina profesionāļu vadībā, taču pandēmijas apgriezieni šo plānu gaisinājuši. Tiesa, žūrija piestrādājusi, katram laureātam sagatavojot ieteikumus un piemērus, kā vēl pilnveidot produktu. “Tas ir ne tikai tāds patīkams novērtējums, bet arī apliecinājums, ka bērns var ko tādu paveikt,” par saņemtajiem komentāriem priecājas audzēkņu skolotāja. Audzēkņa R.Strazdiņa spēles ideja tā iedvesmojusi arī prototipa sagatavošanā pieaicināto kokapstrādes meistaru Vili Kļaviņu, ka viņš uz karstām pēdām tādu pagatavojis arī savam mazbērnam. Vienkāršā izskata koka pamatne un krāsotās dažāda garuma tapiņas spēlētāju atmiņas un pirkstu veiklības treniņam arī bijis viens no visaugstāk novērtētajiem darbiem. q

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *