Ziņas

Sabiedrība

Roku rokā ar globālu kompāniju

Moderni. "Unitruck" dienās apmeklētāji varēja iepazīt gan jaunāko "MAN" smago tehniku, gan citus piedāvājumus.Foto: Māris Buholcs

Jaunu soli attīstībā spēris uzņēmums “Unitruck”, kas piedāvā kravas automašīnu, piekabju, traktortehnikas, mežtehnikas apkopi un remontu. Šo sakopto un arvien attīstībā esošo teritoriju Cēsīs, Saulrītos, būs pamanījis ikviens, kurš brauc pa Piebalgas ielu.

Nesen notikušajās “Unitruck” dienās te svinīgi tika atklāts “MAN” kravas auto serviss. SIA “Unitruck” valdes priekšsēdētājs Mārcis Dambis pastāstīja, ka vairāk nekā desmit gadu šis bijis neatkarīgs serviss, tagad pieņemts jauns izaicinājums: “Zīmols “MAN” ir labi zināms, tas ir liels starptautisks koncerns, kas ietilpst “Volkswagen” grupā. Latvijā tiesības pārdot “MAN” markas automašīnas pieder uzņēmumam “Avar Auto”, un esam kļuvuši par viņu servisa sadarbības partneri. Proti, tagad drīkstam veikt garantijas apkopes un remontus šīs markas automašīnām. Tas ir nākamais, varētu pat teikt – augstākais – solis mūsu attīstībā. Līdz šim bijām paši par sevi, tagad ejam roku rokā ar globālu kompāniju. Uz šo mērķi gājām desmit gadus, nesteidzoties, lai nesastrēbtu karstu.”

Uzņēmuma teritorijā paplašināts stāvlaukums, uz kura stāvēs jaunas “MAN” mašīnas, kas paredzētas pārdošanai. Potenciālie klienti varēs apskatīties, arī izmēģināt.

“Unitruck” ir vienīgais “MAN” autorizētais serviss Vidzemē, bet, tāpat kā līdz šim, turpinās remontēt arī citu marku kravas automašīnas. M. Dambis stāsta, ka servisā vīriem nākas remontēt gan jaunāko modeļu automašīnas, kurās viss datorizēts, gan daudzus kilometrus nobraukušas un dažādus ceļus pieredzējušas mašīnas. Uzņēmums uzvarējis konkursā par automašīnu apkopi un remontu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta automašīnām, tāpēc nākas remontēt arī daudzgadīgās “ZIL” mašīnas. Lielu ikdienas darba apjomu veido meža tehnikas un kravas auto piekabju remonts, pēc kā liels pieprasījums. Kļūstot par autorizēto servisu, iegādāts jauns aprīkojums, instrumenti, prasībām atbilstoša datortehnika, jo bez tās mūsdienās iztikt nevar.

M. Dambis stāsta, ka attīstībā apstāties nedrīkst. Nākamais solis – autobusu remonti, jo “MAN” ražo ne tikai kravas automašīnas, bet arī autobusus, kā arī pārstāv zīmolu “Neoplan”.

“Lai strādātu ar autobusiem, vajadzīgas īpašas zināšanas, īpaši instrumenti, bet darbojamies, lai varētu nodrošināt “MAN” autobusu remontus. Pārstāvjiem grūti tos tirgot, ja reģionā nav servisa. Mūsdienās ir ļoti būtiski, lai klientiem nav jābrauc lieli attālumi līdz servisam,” norāda M. Dambis.

Lai nodrošinātu kvalitāti, jābūt augsti kvalificētiem darbiniekiem. Valdes priekšsēdētājs stāsta, ka darbiniekiem nemitīgi notiek mācības: “Atrast labus speciālistus nav viegli, tāpēc paši rūpējamies par viņu sagatavošanu. Pie mums strādā daudz jauniešu, kuri beiguši Priekuļu tehnikumu. Pēc skolas gan daudzi atnāk gandrīz kā baltas lapas, bet viņiem ir tehniskā domāšana, viņi ātri mācās, un esam izaudzinājuši savus kadrus. Ir mums arī ļoti zinoši speciālisti ar gadu desmitu pieredzi, bet, lai būtu līmenī, visiem nemitīgi jāseko līdzi jaunumiem, jo tehnoloģijas attīstās. Agrāk, lai saremontētu mašīnu, pietika ar atslēgu komplektu, tagad neatņemama lieta ir dators.”

M. Dambis uzsver, ka ļoti svarīgs ir darbs ar klientiem, jo vislabāk darbojas reklāma no mutes mutē. Var jau solīt klientam nezin ko, bet, ja viņam būs negatīva informācija par uzņēmumu, grūti būs pārliecināt par pretējo. Tāpēc svarīgi uzturēt atgriezenisko saiti, lai uzzinātu klienta vērtējumu, atsauksmes. Ja klients atbrauc atkārtoti, viss bijis kārtība, ja ne – kaut kas nav bijis labi. Tad jāmeklē, jājautā, kas nav apmierinājis.

“Ar visiem klientiem cenšamies uzturēt draudzīgas attiecības, katram meklējam individuālu pieeju, var pat teikt, esam kā ģimene. Cenšamies darīt visu, lai kvalitāte būtu galvenais,” saka M. Dambis.

Viņš arī uzsver, ka pakalpojumu kvalitātei jābūt stabili augstai, ieiešana rutīnā ir solis pretī bojāejai. Tāpēc svarīga konkurence, kas neļauj atslābt. “MAN” autorizētais serviss darbojas Valgā (Igaunija), un daudzi Vidzemes klienti izvēloties to.

“Mūsu uzdevums – uzturēt kvalitātes līmeni augstāk, lai klienti tomēr izvēlētos mūs,” stāsta M. Dambis. “Vidzemē ir apmēram 300 “MAN” mašīnu, kad biju Valgā, redzēju tur daudzas mašīnas ar Latvijas numuriem. Jāstrādā, lai šīs mašīnas brauktu pie mums, un tad nākamais solis – lai te brauktu arī mašīnas ar Igaunijas numuriem.”

Augstam līmenim jābūt ne tikai remonta kvalitātes vai klientu apkalpošanas ziņā. M. Dambis neslēpj, ka darbā svarīgs katrs sīkums, pat servisa telpu tīrība un kārtība, kam arī tiek pievērsta uzmanība, un klienti to novērtējot.
Uzņēmums nodrošina visu, lai mašīna tiktu saremontēta. Katra automašīna vispirms izbrauc cauri diagnostikas boksam, kur tiek pilnībā pārbaudīta, tad uz automazgātavu, tikai pēc tam uz konkrēto remonta zonu. M. Dambis stāsta, ka vēl viens no viņu servisa plusiem ir garās apkopes bedres, uz kurām var uzbraukt ar visu piekabi.