
Novembra garie rudens vakari rosina lasīt, bet lasītāji reizēm nonāk pie grāmatas izvēles grūtībām, tāpēc Cēsu Centrālā bibliotēka nākusi klajā ar jaunu iniciatīvu.
Tā piedāvā akciju “Aklais randiņš ar grāmatu”. Bibliotēkas apmeklētājiem ir iespējams izvēlēties kādu no skaisti iesaiņotajām grāmatām. Neredzot tās vāku, tikai izlasot uz iesaiņojamā papīra dažus atslēgas vārdus, var vienīgi nojaust tās piederību kādam konkrētam žanram.
Stāsta bibliotekāre Krista Lauberga: “Ideja par aklo randiņu ar grāmatu ir aizgūta no kāda ārzemju grāmatu veikala. Tajā ik pa laikam rīko akcijas, pārdodot jau iesaiņotas grāmatas kā pārsteigumu. Daļai cilvēku grūtības sagādā izvēle, bet iepriecina iespēja iegūt neiepazīstas lietas. Strādājot bibliotēkas abonementā, ne reizi vien nācies uzklausīt lasītāju lūgumu, lai iesaku grāmatas lasīšanai. Lasītāji teic, ka ir gatavi paļauties uz bibliotekāra izvēli.”
Novembra akcija, piedāvājot iesaiņotas grāmatas, arī ir bibliotekāru izdarīta izvēle. Lasītājiem gan ir dota neliela norāde ar vienu teikumu par grāmatas saturu. Paciņā ar norādi “Kur mūsu tauta ir bijusi un vairs negrib būt” izrādījās rakstnieka Vika tikko klajā nākušais autobiogrāfiskais romāns “Santamonika. Arhangeļskas apgabals”. Tas stāsta par dienesta gaitām Padomju Savienības armijā.
Akcijas pašā sākumā pie lasītājiem bija nonākušas ap 30 grāmatām, un pirmā no tām jau izlasīta, kā arī lasītāja aizpildījusi grāmatā ielikto lapiņu atsauksmēm. Tajā teikts, ka aklais randiņš ar grāmatu iepriecinājis un uz šādu randiņu lasītāja labprāt dotos vēl.
Akcija domāta pieaugušajiem. Liela daļa no iesaiņotās lasāmvielas ir tik tikko bibliotēkas iegādātās grāmatas. Tajā skaitā piepirktas klāt tām pieprasītajām, pēc kurām lasītāji pierakstījušies rindā. Tajā skaitā ir V. Zatlera “Kas es esmu”, V.Vītolas “Cilvēki un zvēri” un citas.
Par jaunumiem bibliotēkā lasītāji nepārtraukti saņem informāciju Latvijā populārākajos sociālajos tīklos. Ieinteresētība par šo jaunumu izrādījusies visai liela. Dažu stundu laikā pēc paziņojuma ievietošanas internetā pusotrs tūkstotis apmeklētāju aplūkojuši akcijas informāciju, kā arī tai pievienojuši apzīmējumu “patīk”, aicinot šo paziņojumu izlasīt arī citus. Savukārt “Facebook” vietnē piecās akcijas dienās par cēsnieku izdomu bija uzzinājuši 4 745 apmeklētāji.