Ziņas

Sabiedrība

Pasts nostiprina savu vietu tirgū

Nozīmīgi jau tas, ka šajā jomā nav palielinājušies izcenojumi. Cenas cēlušās dažās citās pakalpojumu nozarēs, taču preses izdevumu abonēšanai un piegādei klientiem joprojām tiek piemēroti iepriekšējie izcenojumi. Vēl nesen abonēšanas centrā “Diena” bija izdevīgāki abonēšanas noteikumi. Nu tas laiks pagājis.

“Latvijas pasts” šim gadam ieviesis vairākus jaunus abonēšanas veidus. Iecienīta preses izdevumu pasūtīšana pa bezmaksas tālruni. Gados jaunie klienti abonēšanai īpaši izmanto interneta iespējas. Pakāpeniski laikrakstu un žurnālu lasītāji apgūst “Abonē +” priekšrocības. Ar tām var iepazīties “Latvijas pasta” jaunajā katalogā. Ja blakus noliek divus – 2005. un 2006. gadam, tos uzmanīgi izpēta, tad labi saskatāms, cik neatlaidīgi “Latvijas pasts” ievieš modernos pakalpojumu veidus.

70 preses izdevumi iekļauti kategorijā “Abonē lētāk”. Ja klientiem tas ir izdevīgi, viņi preses izdevumu var saņemt plkst. 7 no rīta, ja vēlas – pie durvīm. Nav vajadzīgs no rīta kāpt līdz pasta kastītei vai iet līdz vārtiņiem.

Pavisam “Latvijas pasta” mūsu rajona nodaļās janvārim pasūtīti 20800 preses izdevumi, apmēram tūkstotis vairāk nekā decembrī. Vairāk nekā piektdaļa no tiem ir “Druva”, rajona laikrakstam ir 4610 abonenti, no tiem ārpus rajona – 75.

Seko “Latvijas Avīze” – 2373 un “Praktiskais Latvietis” – 650. Tikai tad ar lielu abonentu starpību ir “Diena”.

Arī “Latvijas pastā” no žurnāliem visiecienītākie ir nedēļas izdevumi. “Ievai” ir 784 abonenti, “Mājai & Dārzam”- 591, “Ievas Mājai” – 560, “Privātajai Dzīvei” – 515. Dažs žurnāls, kurš vēl pirms nedaudz gadiem bija abonēšanas līderos, šīs pozīcijas zaudējis.