
“Darbi rit pilnā sparā, redzējāt!” tā, aizbraucot uz Vecpiebalgu, saka katrs satiktais. Laikam gan būs grūti atrast kādu, kurš publiski pateiks, ka viena no sliktāko ceļu Latvijā rekonstrukcija traucē ikdienā. Ar ikdienas neērtībām jāsamierinās.
“Lai pēc tam būtu labāk, ir jāpaciešas. Citādi taču nevar tikt pie jauna ceļa. Tik ilgi esam gaidījuši, cerējuši, ka varēsim braukt pa labu ceļu, tagad jau var teikt, ka tas notiks,” domās dalās uzņēmēja no Vecpiebalgas Anna Glāzere.
Lai aizbrauktu līdz Vecpiebalgai, tagad jārēķinās ar pieciem luksoforiem. Pie katra
jāpastāv dažas minūtes, bet, ja maksimums pusstundu vairāk atvēlēs ceļam, braucējs pagūs laikā. Jāievēro, protams, arī ātruma ierobežojums. Kā atzina kāds uzņēmējs, tajās dažās minūtēs, stāvot pie luksofora, pagūstot iemest aci e-pastā, nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus.
Ja šomēnes nav braukts uz Vecpiebalgas pusi, ceļā noteikti sagaidīs pārsteigumi – šķiet, vietas vairs nav pazīstamas. Pierastās alejas, kas veda cauri Taurenei, un ziemā, kad koki bija piesniguši, varēja braukt kā caur baltiem vārtiem, vairs nav. Ceļmalā labi redzams, ka koki bija jau sen jānozāģē, tie apdraudēja cilvēkus, dažs vairs turējās tikai ar mizu, pārējais viss izpuvis. Visā posmā no viadukta līdz Brežģa kalnam izzāģēti krūmi un koki. Daudzviet skatienam atklājas gadiem noslēptā ainava. Par bīstamo tiltu pār Gauju Taurenē rakstīts daudz. Kādreizējais Taurenes pagasta vadītājs Jānis Vīlips atceras, ka par tā bīstamību sākuši runāt pirms 15 gadiem. “Ceļa remonts jau bija paredzēts 2005.gadā. Solījumi un paredzējumi mainījās. Labi, ka tā ir vēsture. Tilta būvnieki, kuri būvē jauno tiltu, teica, ka tik švaku kā mūsu vecais nav redzējuši,” pastāsta Jānis Vīlips, Vecpiebalgas novada saimnieciskā dienesta vadītājs. Viņš “Druvai” atzīst, ka taurenieši ir ļoti priecīgi un novērtē, kā ceļinieki strādā. “Tilta būvnieki strādāja arī brīvdienās. Viss ir pārdomāts, arī braucējiem atrasts labs risinājums. Mūs gaida lielas pārmaiņas. Tās esam ilgi gaidījuši,” domās dalās taurenietis.
Taurenieši jau domā, kā viss izskatīsies, kad jaunā šoseja būs gatava. Izskan divi viedokļi – vai ceļa malās cauri Taurenei kaut ko stādīt vai ne. Ejot pa trotuāru, kas vedīs no tilta līdz Līvānu mājām, ēnu vajagot, citi tam nepiekrīt. Tālāk ceļam piekļautās zemes ir privātīpašumi, un to īpašnieki darīs, kā uzskatīs par pareizu. Protams, ne jau ceļa joslā.
“Ceļš būs skaists. Pamazām tiek domāts par veco garāžu sakopšanu. Atliek cerēt, ka arī degvielas uzpildes stacijas īpašnieki sasparosies un sakops apkārtni. Kā tad citādi izskatīsies – cauri Taurenei ved gluds ceļš, bet ceļmalas benzīntankā lietus laikā bez zābakiem no mašīnas nevar izkāpt,” pastāstīja kāda taureniete, kura cer, ka sakoptība vairo sakoptību.
“Druva” jau rakstīja, ka pirms
diviem gadiem aprīlī vecpiebaldzēni, Mārča Ločmeļa ģimenes rosināti, devās uz Rīgu piketēt pie Ministru kabineta, prasot saremontēt ceļu uz Vecpiebalgu. Vecpiebalgas novada dome iesniedza valdībā lūgumu sabrukušā ceļa posma dēļ novadā izsludināt ārkārtas stāvokli.
Tobrīd amatpersonas solīja, ka ceļu rekonstruēs, ka Vecpiebalgas autoceļš iekļauts prioritāšu sarakstā un tā rekonstrukciju varētu sākt 2014. gadā. Taču apstrīdētā iepirkuma dēļ autoceļa rekonstrukciju varēja
uzsākt šīgada
būvniecības sezonā. Amatpersonu solījums izpildīts pārredzamā laikā.
SIA “8. CBR” strādā, lai pilnībā rekonstruētu ceļa segumu posmā no 24,6. līdz 38.kilometram. To paredzēts pabeigt 330 kalendāro dienu laikā, tātad nākamgad.
Ceļa rekonstrukcija un jaunā tilta būve izmaksās kopumā 9 387 288 eiro, un to līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.
“Tie, kuri brauc uz Vecpiebalgu, priecājas, ka darbi notiek. Droši vien kāds parūc par neērtībām, bet tādi jau cilvēki ir. Novada deputāti daudz darīja, lai panāktu, ka tomēr mūsu problēmu sadzird. Mārča Ločmeļa ģimenes rīkotā akcija parādīja, ka kopīgus mērķus mēs varam sasniegt, tikai kādam ir jābūt rosinātājam,” domas izteica Vecpiebalgas novada domes izpilddirektors Hugo Duksis.
Sarmīte Feldmane