Ziņas

Sabiedrība

Miljoni mūspuses ceļiem

Ceļš no Cēsīm uz Priekuļiem un līdz Ģūģeriem beidzot tiek remontēts. Priekulieši gandarīti, ka vairs nebūs jālauž mašīnas. Foto: Marta Martinsone-Kaša

Braucot no Cēsīm uz Priekuļiem, aiz rotācijas apļa pamazām sāk mainīties ierastā ainava. Uz valsts ceļa (P30) no rotācijas apļa līdz Ģūģeriem sākti rekonstrukcijas darbi.

“Ilgus gadus gaidījām,” saka Priekuļu pašvaldības izpilddirektors Fjodors Puņeiko un pauž gandarījumu, ka gandrīz sešus kilometrus garais ceļa posms pēc gada kļūs par mūsdienīgu ceļu.
Būvdarbu laikā pilnībā pārbūvēs ceļa segu un ieklās trīs jaunas asfalta kārtas. Projekts paredz izbūvēt arī apgaismotu, vairāk nekā divu kilometru garu gājēju un velosipēdistu ceļu no Cēsīm līdz Priekuļiem, kā arī izbūvēt lietus ūdens kanalizāciju Priekuļos.

Darbus veic SIA “8 CBR”. Ceļa būvnieki patlaban veic sagatavošanās darbus – nozāģētas ābeles ceļmalā, arī daudzus gadus augušās plūmes. Priekulieši ir saprotoši – lai kaut ko iegūtu, kaut kas arī jāzaudē. “Bija iedzīvotāju sapulce, tajā tika spriests par kokiem, kas arī jāizzāģē. Projek­tētāji vēlreiz izvērtēs, vai visi nozāģējami. Ka ābeles jālikvidē, to visi saprot,” pastāsta izpilddirektors un paskaidro, ka ceļmalā pie privātmājām saaugušās plūmes nozāģētas, jo māju īpašnieki netīšām gadu gaitā bija saimniekojuši ceļa nodalījuma joslā. “Projekts ir ar visiem saskaņots, projektētāji tam veltīja ļoti daudz laika. Pār­būvējot ceļu, ceļinieki, protams, grib sakārtot arī ceļmalas,” saka izpilddirektors un pastāsta, ka Priekuļu centrā vairs nebūs grāvju, lietus un gruntsūdeņu problēma, kas bija aktuāla privātmājām, tiks atrisināta mūsdienīgāk.

Patlaban satiksme tiek regulēta ar ceļazīmēm un vadstatņiem. Ir noteikts ātruma ierobežojums 50 un 70 kilometru stundā. Satiksmi regulē ar luksoforiem. Tagad būv­objekta šķērsošanai nepieciešamas 15 minūtes. Ceļa Cēsis – Vecpiebalga – Madona posmā no rotācijas apļa ar ceļu Valmiera – Cēsis – Drabeši līdz Ģūģeriem (2,14. līdz 8,02.kilometrs) pārbūves kopējās plānotās izmaksas pēc “Latvijas Valsts ceļu” informācijas ir 6,2 miljoni eiro, darbus līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Vērienīga pārbūve notiek no Priekuļu apļa līdz Vidzemes šosejai Melturos. Autoceļa P20 rekonstrukciju posmā no 29,52. līdz 39,73. kilometram veic ceļu būves uzņēmums “A.C.B.”. Kopējā līgumcena ir 6, 8 miljoni eiro bez PVN. Būtiski, ka šajā ceļa posmā tiek veikta gan satiksmes pārvada pār Vidzemes šoseju, gan pār dzelzceļu pārbūve. Vairākkārt ceļu būvnieki atgādinājuši, ka kravu pārvadātājiem jāievēro Melturu pārvada augstuma un platuma gabarīti. Zem pārvada ir uzstādītas pagaidu turas, sastatnes un veidņi betona konstrukcijām. Uz pārvada un sastatnēm strādā cilvēki. Tikai pateicoties laimīgai nejaušībai, šoferu bezatbildība nav izraisījusi nelaimi.

No Priekuļu apļa līdz Vidzemes šosejai ir ātruma ierobežojumi – 30 km/h un 50 km/h. Atsevišķos posmos īslaicīgi slēgta viena kustības josla, satiksmi regulējot ar ceļa zīmēm. Ir pieci luksoforu posmi. No šodienas ir satiksmes organizācijas izmaiņas šosejas pārvada zonā. Satiksme virzienā no Veclaicenes uz Rīgu zem pārvada būs slēgta un tiks novirzīta pa apbraucamo ceļu. Virzienā uz Rīgu uz šosejas platuma ierobežojums – 3,25 m. Augstuma gabarīta ierobežojums – 4,3 metri. Pa­redzamais būvobjekta šķērsošanas laiks – apmēram 45 min.

Turpinās arī būvdarbi posmā no Brežģa kalnam līdz Vecpiebalgai (38. līdz 49.kilometrs), un paredzams, ka augustā šajā posmā tiks pabeigti. Arī šos darbus veic “8 CBR”, plānotās izmaksas 9,5 miljoni eiro, līdzfinansē Eiropas Re­ģionālās attīstības fonds (ERAF). Patlaban ceļu būvnieki veic nomaļu izbūvi, nogāžu planēšanu un apzaļumošanu, nostiprina grāvju gultnes ar šķembām, kā arī uzstāda solus un urnas, ceļa signālstabiņus un zīmes, demontē vecās zīmes. Ātruma ierobežojumi – 50 km/h un 70 km/h, ir viens luksoforu posms. Paredzamais būvobjekta šķērsošanas laiks – apmēram 15 minūtes.
Valsts reģionālā autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) posma no Augšlīgatnes līdz Nītaurei (0,006.-13,960. km) pārbūve turpinās. Noteikti ātruma ierobežojumi – 30 km/h un 70 km/h. Ir seši luksoforu posmi. Atkūdrojamajos posmos satiksme tiek virzīta pa apbraucamajiem ceļiem. Smagā svara transportam bīstama nomale. Paredzamais būvobjekta šķērsošanas laiks – apmēram stunda. Darbus veic pilnsabiedrību piegādātāju apvienība “ACB, CP”, plānotās izmaksas ir 13,4 miljoni eiro. Remontdarbus līdzfinansē ERAF. Būvdarbi jāpabeidz šoruden.

Vēl nozīmīgi darbi tiek veikti autoceļa Inčukalns –Valmiera – Igaunijas robeža posmā no tilta pār Gauju Inčukalnā līdz tiltam pār Braslas upi pirms Straupes. Pārbūves zonā ir trīs luksoforu posmi, lai izbrauktu posmu, jārēķinās ar pusstundu.

Turpinās tilta pār Raunas upi Raunā pārbūve. Būvnieki – SIA “Tilts” – veic vecā Raunas tilta demontāžu, lai sāktu celt jaunu. Pilnībā slēgta satiksme pāri tiltam. Būvdarbu izmaksas ir 306000 eiro.