Ziņas

Sabiedrība

Limbažos un Salacgrīvā notiks dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” sabiedriskā apspriešana

Šodien Limbažos un Salacgrīvā notiks dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” sabiedriskā apspriešana.

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.

Sabiedriskās apspriešanas pašvaldībās turpināsies līdz marta vidum: Bauskā – 3.martā, Ulbrokā – 4.martā, Rīgā – 6.martā, Mārupē – 7.martā, Vangažos – 9.martā, Zaķumuižā – 10.martā, bet Garkalnē – 11.martā.

“Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.

LETA jau ziņoja, ka Gan Limbažu domes priekšsēdētājs Māris Beļaunieks, gan izpilddirektors Ainārs Liniņš atzinis, ka principā Limbažu novada pašvaldību neapmierina neviens no plānotās dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” variantiem, jo tie neizbēgami skars privātīpašumus un lauksaimniecības zemi, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.

Pašvaldības priekšlikums par dzelzceļa līnijas virzīšanu gar Limbažiem savulaik ticis noraidīts. Taču, kā uzsvēris priekšsēdētājs Beļaunieks, patlaban ir sarežģīti sniegt vērtējumu, neredzot tehnisko projektu.

LETA