
Cēsu 3.pasta nodaļas, kas atrodas veikala “Solo” kompleksā J.Poruka ielā, operatore Zane Ceple izpelnījusies labākās godu Vidzemē. VAS “Latvijas Pasts” konkursā “Mans Pastnieks 2019” 11 321 iedzīvotāji šogad bija ieteikuši 1610 pastniekus vai pasta operatorus. Katrā reģionā tika noskaidroti labākie.
Lai gan priecīgā ziņa bija jau zināma, ierobežojumu dēļ tikai pagājušonedēļ Zane saņēma nopelnīto balvu. To atveda “Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
“Labākais pasta operators reģionā – tas nav reģiona vadītājas vai kolēģu, bet klientu vērtējums. Tas ir visobjektīvākais. Ja cilvēki aizpilda anketas, velta laiku, lai pateiktu labus vārdus par pasta darbinieci, tas ir jānovērtē,” sveicot cēsnieci, sacīja M.Vilcāns, piebilstot, ka gan jau pēc laika darbinieki varēs satikties kādā svinīgā sarīkojumā.
Atzinīgus vārdus teica arī Vidzemes reģiona vadītāja Gunita Tomsone, uzsverot pasta operatores laipnību un atsaucību, ko izjūt arī kolēģi. Zane Ceple “Latvijas Pastā” strādā deviņus gadus. “Ir pieredze, bet visu laiku jāmācās, jo aizvien gan paplašinās piedāvāto pakalpojumu klāsts, gan ienāk jaunas tehnoloģijas. Ir interesanti strādāt pastā,” atzina pasta operatore un piebilda, ka ārkārtējās situācijas laikā darba bijis ļoti maz. Tagad pasta sūtījumu saņemšana un sūtīšana pamazām atjaunojas.
“Nāku uz šo pasta nodaļu. Te saņemu sūtījumus, darbinieces vienmēr laipnas, ātri apkalpo, pasta nodaļa atrodas ērtā vietā,” “Druvai” teica pastā satiktais cēsnieks Valdis Vanadziņš.
Sarunā ar “Druvu” M.Vilcāns pastāstīja, ka “Latvijas Pasts” attīstās, piedāvā klientiem aizvien jaunus pakalpojumus, uzlabo esošos. “Mazumtirdzniecības pakalpojumu klāsts ir mainīgs un plašs. Tagad ir ērtāk saņemt sūtījumus. Klients ne tikai saņem īsziņu, ka var doties uz pasta nodaļu, viņš sūtījumu var pāradresēt uz citu saņemšanas vietu vai pakomātu. Klienti var parakstīties uz elektroniskās planšetes. Mūsdienu iespējas ļauj pasta pakalpojumus sniegt ātrāk, ērtāk un kvalitatīvāk,” pastāstīja “Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētājs.
Lauku iedzīvotāji nav vienaldzīgi, kad tiek slēgta kāda pasta nodaļa. Daudzviet tā bija vieta, kur satikties. “Ārkārtējā situācija izmainīja arī pastnieku ikdienu. Daudzviet viņi pieņēma pašvaldību telpās, bet tās tika slēgtas. Nācās meklēt citus risinājumus. Tika piedāvāta iespēja zvanīt pastniekam vai uz pasta pakalpojumu centru un pieteikt nepieciešamību satikt pastnieku. Saņēmām labas atsauksmes. Cilvēkiem patīk, ka pastnieku var satikt, kad nepieciešams. Tas ir ērtāk gan pastniekam, gan klientam, jo var sarunāt, kad un kur satiksies. Tam jau vienmēr nav jānotiek klienta mājās. Aizbraukt līdz pagasta centram ne vienmēr iespējams tad, kad pastnieks pieņem,” pastāstīja M.Vilcāns un piebilda, ir saprotams, ka daudzi gribētu, lai katra pagasta centrā ir pasts. Ir jārēķinās, ka iedzīvotāju ir mazāk, presi abonē mazāk, vēstules sūta retais.” Pasts nevar tādu infrastruktūru uzturēt. Salīdzinot ar jebkuru valsts iestādi, “Latvijas Pasts” ir visplašāk pārstāvētais uzņēmums reģionos. Jāmeklē iespējas saimniekot racionāli. Pasta nodaļu sistēma veidota laikos, kad brauca ar zirgu. Pastam aizvien pieder ēkas, kur blakus ir zirgu stallis, šķūnis sienam. Lai cik tas romantiski, racionālai saimniekošanai neder. Bieži dzirdams, lai izremontējam telpas, tad cilvēki vairāk izmantos pastu, bet nav jau, kam nākt,” skaidroja valdes priekšsēdētājs. Viņš arī piebilda, ka pašvaldības varētu vairāk izmantot pasta pakalpojumus un pašas neuzturēt savas kases, jo pastā vai pie pastnieka var nokārtot visus rēķinus.
Arī “Druvai” vairāki lasītāji jautājuši, kāpēc par preses izdevuma abonēšanas noformēšanu jāmaksā 1.50 eiro. M.Vilcāns atgādināja, ka pasta tarifu struktūra nebija mainījusies gadus 15. “To var izdarīt internetā vai laikraksta redakcijā bez maksas. Salīdzinot ar bankas pakalpojumiem, tas nav dārgi. Vienmēr būs jautājums – kas ir dārgi, kas nav,” teica “Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētājs.
Rudenī pasta nodaļa J.Poruka ielā svinēs Jurģus. “Kad tirdzniecības centram tiks uzcelta piebūve, tur būs jaunas telpas arī pastam. Ērtā vietā ar laipnām un zinošām operatorēm,” atklāj “Latvijas Pasta” Vidzemes reģiona vadītāja Gunita Tomso- ne.