Ziņas

Sabiedrība

Kase atvērta, ekspresis kursē

Kase atkal strādā. Akciju sabiedrības "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns (no kreisās) un Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs pie šonedēļ atklātās vilcienu biļešu kases atzina, ka sadarbība devusi labus rezultātus.Foto: Māris Buholcs

No jūnija ieviestas izmaiņas vilcienu satiksmē Cēsis – Rīga. Jau pērn izveidoto ekspreša reisu, kas uz galvaspilsētu gāja rīta agrumā, papildinājis vakara ekspresis no Rīgas uz Cēsīm un Valmieru. Šonedēļ, 1. jūnija rīta pusē, Cēsīs ar vilcienu no Rīgas ieradās akciju sabiedrības “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns, lai dzelzceļa stacijā atklātu vilcienu biļešu kasi. Viņš norādīja, ka ar to stacijas ēka iegūst pilnīgu funkcionalitāti, jo nu ēkā ir pasts, autoosta, dzelzceļa biļešu kase. Runājot par ekspreša reisiem, viņš uzsvēra, ka tagad Cēsis ar Rīgu pilnvērtīgi savieno rīta un vakara ekspreši: “Mūsu darbība vērsta uz diviem mērķiem. Pirmkārt, samazināt ceļā pavadāmo laiku, cik vien to atļauj tehniskās iespējas. Otrkārt, vēlamies, lai šis laiks, kas jāpavada vilcienā, būtu patīkams un brauciena laikā varētu arī strādāt, tādēļ ir pieejams bezvadu internets. Laiks, ko pasažieri pavada ceļā uz Rīgu un atpakaļ, nav izsvītrojams no dienas, bet pavadāms lietderīgi. Jāuzteic arī pašvaldības aktivitātes, kas rūpējas, lai iedzīvotāji varētu ātri un ērti nonākt Rīgā un atpakaļ Cēsīs.”

Rīta ekspresis tika ieviests jau pērn, statistika liecina, ka pasažieru plūsma palielinās. A. Lubāns uzsver, ka eksprešu izveidošana abos virzienos ir būtisks solis uz priekšu, ko īpaši novērtēs tie, kurus interesē iespēja ātri nokļūt abos virzienos: “Varbūt tagad viņi padomās un nolems atstāt mašīnu Cēsīs, lai dotos uz Rīgu ar vilcienu.”
Lai nodrošinātu vakara ekspresi, nācies pārkārtot visu kustību. Tā kā šim vilciena reisam slēgtas daudzas pieturvietas, bija jānodrošina vilciens, kas apstājas visās pieturās. Izvērtēšanai tika nodoti trīs vilcienu grafiku varianti, izvēlēts tas, ko atbalstīja Siguldas, Cēsu, Valmieras un Valkas pašvaldības. Protams, katrai savas intereses, katras pasažieri pārvietojas nedaudz citā režīmā, visiem ideālu atrast nav iespējams, bet šis bijis kompromisa variants.

“Uzlabojot iespējas cēsniekiem un valmieriešiem, nedrīkstam tās atņemt tiem, kuri iekāpj, izkāpj mazajās pieturās, tāpēc no 1.jūnija veiktas būtiskas izmaiņas visā Rīga – Lugaži līnijā,” informēja A. Lubāns.

Viņš arī pastāstīja, ka šobrīd ekspluatācijā tiek pieņemti modernizētie dīzeļvilcieni, pirmie kursēs tieši Lugažu līnijā. Atjaunoto vilcienu skaitam kļūstot lielākam, tie tiks norīkoti apkalpot arī rīta un vakara ekspreša līnijas. Šajos vilcienos ir augstāks komforta līmenis, tajos tiek nodrošināts atbilstošs mikroklimats.

“Tiesa, modernizētajos vilcienos ir mazāk vietu – 150, salīdzinot ar 210 vietām, kas bija pirms rekonstrukcijas. Labprāt piedāvātu pasažieriem modernizētos vilcienus visos reisos, bet mums rūpīgi jādomā, lai, piedāvājot lielākas ērtības, neradām papildu problēmas, ka cilvēkiem nāksies stāvēt kājās,” uzsver valdes priekšsēdētājs.
Stāstot par kases atjaunošanu, A. Lubāns norāda, ka tas pieder pie labas apkalpošanas: “Protams, vilcienā arī turpmāk būs konduktors, bet, kā jau minēju, tas ir mūsu saskarsmes punkts ar klientiem, tas ir prestižs, ka Cēsīs ir mūsu kase. Tā sākotnēji varbūt nestrādās astoņas stundas, jo nav nepieciešamības, bet cilvēkiem būs iespēja iegādāties ne tikai biļetes vienam reisam, bet arī abonentu biļetes.”

Biļeti arī turpmāk varēs nopirkt vilcienā, bet tā gan maksās nedaudz dārgāk nekā biļešu kasē. Ar to “Pasažieru vilciens” vēlas stimulēt izmantot kases pakalpojumus.

Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs atzina, ka mobilitātes jautājums ir ļoti svarīgs: “Apzināmies, kāds spēks ir Rīgai kā politiskajam, biznesa un administratīvajam centram. Zinām, cik daudz cilvēku no reģioniem mēro šo ceļu, tāpēc svarīgi padarīt apstākļus komfortablākus, bet laiku, kas jāpavada ceļā, īsāku. Ir atšķirība, braukt divas stundas vai nepilnu pusotru. Ar ekspresi ceļā turp un atpakaļ var ieekonomēt stundu, ko produktīvi veltīt darbam vai ģimenei.”

Rīta un vakara ekspreša ierīkošana ir kārtējais pozitīvais solis, veidojot Cēsu novadu kā izcilu vietu, kur dzīvot. Par šo iespēju runāts jau vairākus gadus, beidzot tas rezultējies labā kombinācijā. Pērn tika atklāta rekonstruētā stacijas ēka, izveidots rīta ekspresis, tagad arī vakara.

“Iespējams, nākotnē varētu domāt par vēl labāku risinājumu, lai nokļūtu Rīgā vēl ātrākā laikā, bet esošais variants, kad ceļā jāpavada nepilna pusotra stunda, ir labs. Būtiski arī tas, ka braucēji zina, ka galapunktā vienmēr nonāks laikā, nekādi mašīnu sastrēgumi to neietekmēs,” norādīja J. Rozenbergs.

No 1.jūnija mainīts atiešanas laiks arī rīta ekspresim, tagad tas no Valmieras uz Rīgu aties 6.07, bet no Cēsīm – 6.33. Savukārt atpakaļ no Rīgas vilciens dosies 18.08. Cēsnieki ceļā pavadīs stundu un 25 minūtes, savukārt valmierieši – stundu un 53 minūtes. Vilcieniem kursējot ekspreša režīmā posmā līdz Valmierai, ārpus Rīgas tie pieturēs tikai Lodē, Cēsīs, Līgatnē, Siguldā un Inčukalnā.