Raksti

Dzīves stils

Iedvesmo pievērsties veselīgajam

Kustību prieks. Fitnesa trenere Dace Dzilna, vadot vingrošanas nodarbības, gūst enerģiju pati un iedvesmo turpināt sportot citus.
Foto: no albuma

Fitnesa trenere Dace Dzilna ikdienu pavada, vadot treniņu nodarbības ikvienam sportot gribētājam Priekuļos un Līgatnē.

Būt kustībā – tas ir Daces dzīvesveids. Nu jau trīs gadus viņa sporto ne tikai pati, bet iedvesmo to darīt arī citus. “Man vienmēr paticis skriet. Reiz sapratu, ka ar to vien ir par maz un vēlos sportam pievērsties nopietnāk. Tā, lai varu palīdzēt uzlabot fizisko sagatavotību arī cietiem,” stāsta trenere.

Dace darbu veic ar lielu prieku un entuziasmu. Viņai ir savas metodes, kā gūt enerģiju un spēku. “Ja jūtos nogurusi, dodos pie mammas uz laukiem – tur ir svaigs gaiss, pļavas un mežs. Tā ir vieta, kur tik tiešām var smelties enerģiju. Tāpat man arī ārpus treniņiem ļoti patīk nodarboties ar fiziskām aktivitātēm – doties pārgājienos vai izbraukumos ar velosipēdu. Un, protams, lielāko motivāciju turpināt darboties es gūstu no saviem klientiem. Ja klienti uz nodarbībām nāk pozitīvi noskaņoti, pretimnākoši un atsaucīgi, tad tas ir abpusēji un nodarbība noteikti būs izdevusies mums visiem,” stāsta Dace un uzsver, cik svarīgas ir kustības. “Pats būtiskākais – regulāri esot kustībā, uzlabojas vispārējais cilvēka veselības stāvoklis. Samazinās stress un nemiers, organisms regulāri atjaunojas, kļūst vieglāk kustēties, vairojas pozitīvās domāšanas spēks un uzlabojas miega kvalitāte. Liels prieks, ka cilvēki vairs tik ļoti nekoncentrējas uz perfektas formas iegūšanu, bet gan tieši veselības uzlabošanu. Un tas ir ļoti pareizi, jo tikai tad, kad cilvēks būs sakārtojis veselību, viņš arī ārēji sāks izskatīties veselīgs un pievilcīgs.”

Daces nodarbības kļūst arvien pieprasītākas, zāli piepilda sportot gribētāji. Fitnesa trenere ir priecīga par katru atnācēju, jo tas norāda tikai uz vienu – cilvēkam rūp viņa veselība un fiziskā izturība. “Visvairāk cilvēki telpu nodarbības apmeklē oktobrī un novembrī, bet pavasarī – februārī un martā. Arvien pieprasītākas siltajos gada mēnešos, ir nodarbības ārā, svaigā gaisā. Nodarbības pārsvarā apmeklē cilvēki darbspējīgā vecumā. Esmu arī ievērojusi, ka pievērsties sportiskām aktivitātēm cilvēki iedvesmo viens otru – nāk ģimenes ar bērniem, pāri un draugi,” novērojusi Dace.

Tuvojoties pavasarim, arvien vairāk tiek piedomāts pie tā, kādā formā sagaidīsim pludmales sezonu. Tomēr trenere neiesaka aizrauties ar drastiskām diētām: “Or­ganismam ir vajadzīgs viss – ogļhidrāti, olbaltumvielas, šķiedr­­vielas, minerālvielas, “labie tauki” un arī ūdens. Uzturs ir jāpielāgo, ņemot vērā katra personīgās vēlmes un mērķus. Tas, cik daudz un kas tieši jālieto uzturā, atšķirsies cilvēkiem, kuri vēlas atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, un cilvēkiem, kas vēlas audzēt muskuļu masu.” Dace dod arī ieteikumus, ar ko sākt, ja ir vēlme pievērsties sportisku nodarbību apmeklēšanai. “Vispirms jāizvirza mērķis, kādēļ vēlies sākt sportot. Pēc tam jāuzmeklē speciālists, kurš dos konkrētus ieteikumus un norādījumus, lai šis mērķis kļūtu sasniedzams. Un tad jāapņemas noteikti apmeklēt nodarbības, veikt fiziskās aktivitātes, kas palīdzēs nonākt līdz sākotnēji izvirzītajam mērķim.” Trenere ir pārliecināta, ka kustībām jābūt neatņemamai ikdienas sastāvdaļai.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *