Sestdiena, 20. aprīlis
Vārda dienas: Mirta, Ziedīte, Meija

Cēsnieks burā Maskavā V (noslēgums)

Druva
08:51
17.08.2009
2
Olympus Digital Camera

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ar Cēsu slimnīcas traumatologa Ģirta Bērziņa stūrētās jahtas “Flame” uzvaru Racer divīzijā Maskavā noslēdzies 33. pasaules čempionāts burāšanā “Micro” klases jahtām “Micro Cup 2009”. Vēl viena viņa vēstule par pēdējām dienām Maskavā. Piektā vēstule

Čempionāts beidzies, un šodien Admirāļa kausa izcīņā piedalās apmēram 15 jahtas. Visi noguruši no burāšanas un vispār. Arī mēs sēžam krastā, jo salūzusī stūre neļauj piedalīties. Kopā ar mums arī citas laivas, kas bija pieteiktas mūsu komandā. No rīta krievu jahtas kapteinis, kas arī mūsu dēļ paliek krastā, jo izjūk komanda, atzina, ka jūtas tikai labi, jo burāšanas tagad kādu brīdi visiem pietiek.

Tagad par vakardienu. Bija ļoti slikts laiks, aukstums, lietus mijās ar ļoti stiprām vēja brāzmām. Lūza masti, plīsa buras, laivas gāzās.

Bija trīs braucieni. Pirmo mēs – “Flame” nobraucām labi, 11. vietā. Otrais iesākās slikti, neizdevās starts, nokavējām kādas nieka 3 – 5 sekundes, un jau atradāmies trešajā rindā. Tas nozīmēja, ka atradāmies pozīcijā bez vēja, ko bija aizsegušas citas laivas. Kamēr izgrozījāmies, veicot vairākus pagriezienus, citas jau bija ievērojamā gabalā. Bez tam nebijām pamanījuši, ka tiesnešu kolēģija ir saīsinājusi distanci, novietojusi pirmo marku ievērojami tuvāk. Abas šīs kļūdas mums maksāja pirmās markas apņemšanu apmēram 60. vietā. Tas piedeva niknumu, un turpmāk izdevās viss, pareizā taktika, pareizas pozīcijas ieņemšana pie markām, vēja virziena maiņu uzminēšana un beigās arī fiziskā izturība, kad pirms finiša iepūta vējš ar vētras stiprumu. Nevienam jau uz jahtām anemometra nav, bet spāņu burātāji vēlāk apgalvoja, ka vējš pūtis vairāk kā 25 mezglus, bet tas jau pat pārsniedzot Klases Noteikumos atļauto. Finišs bija dramatisks, īsā distancē laivas gāja ar nepilnu metru vai dažu metru atstatumu, lielā ātrumā, šūpojās, gāzās, viens uz otru kliedza, pat laivas robežās savu komandas biedru varēja sadzirdēt tikai, skaļi kliedzot. “Flame” finišā ieņēma 19. vietu, priekšā “Micros”, kas nu jau bija mūsu galvenie konkurenti par reiseru čempiona nosaukumu. Pēdējā braucienā mums bija jāatnāk ne tālāk, kā kādas 20 vietas aiz “Micros” un uzvara būtu nodrošināta.

Pēdējais brauciens iesākās labi, veiksmīgs starts un veiksmīga pirmā kreice, pirmo marku apņēmām pat desmitniekā, tā noturējāmies līdz trešajai markai, un tad pēkšņi – krakšķis laivas aizmugurē un esam palikuši praktiski bez stūres; tā turas vienā atlikušajā skrūvē. Bet priekša vēl pusdistance. Nekas cits neatlika, kā izstāties, krastu sasniedzām ar trešdaļātrumu, braucot ar vienu buru. Garastāvoklis tai brīdī bija šausmīgs, nezinājām, vai mums pietiek ar iepriekšējos braucienos iekrāto handikapu. Krastā pavērās kara lauka aina – laivas bez mastiem, saplēstām burām, no sacensībām bija izstājušās vēl vairākas laivas.

Viss nostājās savās vietās, kad krastā ieradās tiesnešu kolēģija un izkāra rezultātus. Mēs bijām saglabājuši pirmo vietu reiseros, vienīgi kopvērtējumā, protams, zaudējuši vietu desmitniekā. Pirmo desmitnieku pārsvarā aizņēma proto divīzijas laivas, kas pēc definīcijas ir ātrākas. Bet tādas kopā bija, ja nemaldos, 27, tā kā bijā nobraukuši vismaz pusi no tām. Godīguma pēc jāatzīst, ka mums priekšā ir arī divas kruizeru divīzijas laivas, kam, pēc tās pašas definīcijas, būtu jābūt lēnākām. Bet prieks par paveikto vienalga. Vakarā, protams, svinējām, neskatoties uz lietu, kas līdz pēdējam izmērcēja mūsu teltis. Arī laivu izcelt paspējām jau vakar, šodien to iesaiņojam un gatavojam atpakaļceļam. Šovakar septiņos ir oficiālā sacensību slēgšanas ceremonija, nolēmām, ka izbraukt naktī nav vērts, tāpēc centīsimies izbraukt rīt agri no rīta. Arī citas Latvijas laivas ir šoreiz guvušas vērā ņemamus panākumus. Jahta “Micros” ir nobraukusi pa 22., 16., 29., 33., 33., 15., 17., 6., 15., 15., 12. un kopā izcīnījusi 17. vietu, iegūstot sudraba medaļu Racer divīzijā. Jahta “Solo” nobrauca 43., 41., 15., 38., 29., 35., 28., 24., 21., 21., 25., kopā izcīnot 26. vietu un Kruizer klasē – astoto (vienīgie paliek bez medaļām).

Jahta “Aka” nobrauca 24., 28., 24., 46., 50., 26., 31., 41., 25., 31., 29., kopā izcīnot 31. vietu, Kruizeros – 12, bet saņemot zelta medaļas par uzvaru sieviešu konkurencē.

Jau nedaudz pieminētā jahta “Flame” nobrauca 14., 18., 4., 2., 20., 42., 24., 16., 11., 19., DNF(72), kopā izcīnot 14. vietu un uzvarot Racer divīzijā.

(jāatgādina, ka sacensību nolikums paredzēja, ka divi sliktākie braucieni netiek skaitīti, ja ir izvesti vismaz deviņi braucieni, tā notiek gandrīz vienmēr, arī šoreiz un tas mūs izglāba).

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Vai suns ir “tikai suns”

05:14
19.04.2024
67

Viņa pati par sevi teic, ka vēl cēsiskāka nemaz nevarētu būt, jo bērnība pagājusi pašā Cēsu sirdī, iepretim Sv.Jāņa baznīcai – Torņa ielā 1. Viņa teic, ka “sapņa par Ameriku” viņai nav bijis nekad. Kur cilvēks piedzimis, tur viņam arī jādzīvo, dzīvē nejaušības nenotiek. Pēc profesijas friziere, brīvajā laikā aizraujas ar sportošanu kopā ar suņiem. […]

Abstrakciju rada dvēseles harmonija

05:37
18.04.2024
21

Pārdomas par laiku, kurā dzīvojam, un notikumiem, lietām, kas ietekmē to, kā jūtamies, ko domājam, kā uz to visu reaģējam, tāds ir pamatvēstījums gleznotāja Kaspara Zariņa izstādei “Laika sajūtas”, ko sestdien (13.04.) atklāja Cēsu koncertzālē. “Laika sajūtas” ir piedāvājums iepazīties ar vienu no K.Zariņa radošajām šķautnēm – abstraktajām kompozīcijām, kas līdztekus figurālajai glezniecībai šobrīd saista […]

Ar skatu uz sevi ārēji un iekšēji

08:36
15.04.2024
37

Cēsu klīnikas fizioterapeite Māra Krūze saņēma Latvijas Ārstu biedrības titulu “Gada funkcionālais speciālists”. Ik gadu biedrība dažādās nominācijās pasniedz balvas Latvijas labākajiem mediķiem. Fizioterapeite savā profesijā strādā 19 gadus. Māra Krūze vada individuālās nodarbības dažāda vecuma cilvēkiem, bet lielākoties bērniem – no zīdainīšiem līdz pusaudžiem. Viņai vistuvākā ir neiroloģija, kas ietver darbu ar bērniem ar […]

Nekautrēties, nebaidīties no kļūdām

08:37
13.04.2024
152

Uzticēties procesam un negaidīt no sevis izcilu rezultātu pirmajā reizē. Gleznošanas pasniedzēja BAIBA FEOKTISTOVA Viņa sirdī ir īsta cēsniece. Šai pusē pagājusi bērnība, skolas gadi – ģimnāzijā, vēlāk Rīgā studiju gadi žurnālistikā un mārketingā, bet nu ikdiena paiet tikai saistībā ar mākslu. Gan gleznojot, gan mācot gleznot citus. Baiba Feoktistova dalās savā pieredzē, iedvesmas avotos […]

Galda spēles rosina sadarbību un ļauj iepazīties

10:07
10.04.2024
39

Straupē reizi mēnesī sanāk kopā ģimenes, lai parunātos un spēlētu galda spēles. Pēdējās tikšanās reizēs ar aizrautību visi iesaistījušies prāta spēlē “6. ņem!”. To spēlē ar kārtīm, uz kurām ir skaitļi. No­teikumi ir vienkārši, katrs spēlētājs no kāršu kavas izvelk desmit kārtis. Gājienu pēc gājiena tās izliek četrās rindās augošā secībā. Spēlētāji cenšas, lai viņa […]

Lai skaisti ikdienā

10:04
09.04.2024
332

“Inešos dzīve ir ļoti laba. Mums te ir viss nepieciešamais, tikai    mazā mērogā,” saka Sandra Jermacāne un pastāsta, ka bijis satraukums, kad diskutēja par pili, ka pagastā nebūs kultūras darbinieka. “Toreiz parunājām, bet pēc tam bija pilnīgs klusums. Kaut kādu ziņu, kas tad domāts, tā arī nesaņēmām. Tagad Vecpiebalgas kultūras nama vadītāja organizē nelielus, […]

Tautas balss

Dīvainie valodas nepratēji

13:26
16.04.2024
30
5
Druva raksta:

“Pagājušajā nedēļā klausījos televīzijas “Rīta Panorāmu”, kur “Stabilitātes” līderis Rosļikovs stāstīja, ka nav taču jāprasa pusmūža cilvēkiem ar Krievijas pilsonību latviešu valoda. Jaunajiem jā, bet vecāka gadagājuma nē. Sabiedrība Latvijā esot ļoti iekļaujoša, visi tiekot galā. Te nu jāatgādina, ka tiem, kam 75 un vairāk gadu, latviešu valodas eksāmens nav vajadzīgs, var palikt Latvijā arī, […]

Zinām tikai par vienu

12:23
14.04.2024
17
Druva raksta:

“Tagad, kad uzzinām, ka valsts augstās amatpersonas lidojumiem izvēlas arī individuālus pakalpojumus, gribētos zināt, kā rīkojušies premjeri, kas strādāja pirms Kariņa, un arī Valsts prezidenti. Ar kādiem reisiem, publiskiem vai individuāliem, viņi ar savu komandu lidoja? To žurnālisti varētu pastāstīt, varbūt vēl kādam atklātos pārkāpumi,” sprieda seniore.

Rudenī uzbūvē, pavasarī uzrok

12:22
13.04.2024
33
Druva raksta:

“Brīnījos, ka šopavasar Cēsīs, Bērzaines un Satekles ielas krustojumā, atkal raka. Pērn tur izveidoja drošības saliņu, nu visu jauca laukā un pārbūvēja. Jācer, ka tas nesadārdzinās ielas remontu, kas jau tāpat izmaksā daudz. Tādi gadījumi vienmēr raisa izbrīnu. Vai tiešām grūti saplānot, kas kurā vietā jādara, lai nenāktos atkārtoti tērēt naudu,” pārdomās dalījās apkaimes iedzīvotāja.

Neiecietīgais šoferis

12:20
12.04.2024
27
Druva raksta:

“Izlasīju “Hallo, “Druva”” par laipno autobusa šoferi un nodomāju, cik jauki, ja tādi būtu visi. Diemžēl esmu novērojusi, ka ir arī ļoti nelaipni autobusu vadītāji. Tā vienudien autobusā kāpa sieviete ar atbalsta nūjām, ko viņai bija grūti noturēt rokās, tās krita, šoferis tās vairākkārt pacēla, līdz neizturēja un teica – vai visu dienu tā būs […]

Stingrāk jāsoda

08:20
09.04.2024
42
Druva raksta:

“Mēs apsūdzam Balt­krieviju migrantu plūsmā uz Latviju. Taču vai tāda būtu iespējama, ja mūsu pusē nebūtu cilvēku, kas palīdz? Manuprāt, tos, kas atbalsta migrantu ievešanu Latvijā, būtu ļoti stingri jāsoda, jo nekas cits šos cilvēkus neatturēs,” domās dalījās J.

Sludinājumi