Raksti

Domas

Kļūt par zvaigzni

Jānis Gabrāns

Kādreiz apzīmējumi – TV šovu zvaigzne vai slavenība – tika attiecināti uz tiem, kuri tiešām atstājuši paliekošus nospiedumus savas darbības lauciņā. Diemžēl mūsdienās pie šiem “tituliem” var tikt, vismaz Latvijā, katrs, kurš kaut reizi piedalījies kādā no pašmāju televīzijas šoviem un izcēlies tur ar skandalozu uzvedību. Un tad portālā lasām, ka tā vai cita “šovu zvaigzne” atkal paveikusi to vai ko citu. Šīs “ziņas” tiek pārpublicētas, katrs cenšas atrast vēl ko skandalozu “zvaigznes” dzīvē, tikmēr citi rada jaunus, vēl tukšākus šovus, un tā pa spirāli braucam arvien dziļāk.

Cik vienkārši tagad kļūt par zvaigzni! Tiec šovā, un ceļš vaļā! Nezin, ko par to lai saka tie aktieri, dziedātāji, mūziķi, kuri patiešām būtu pelnījuši saukties par zvaigznēm. Interesanti, kā viņi jūtas, esot nolikti vienā līmenī ar pašmāju šovu “zvaigznēm”.

Laikam jau šovu kvalitāti, piedāvājumu nosaka publikas pieprasījums, bet atzīšos, ka reizēm, ieslēdzot kādu no tiem, pārņem patiesas skumjas – cik tālu esam nonākuši, ka mums ir šādi “šovi”. Neesmu izpratis arī to, kāpēc Latvijā no labiem šoviem pirmajā sezonā jāuztaisa kaut kas nesaprotams nākamajās. Vai tiešām tas saistīts tikai ar skatītāju vēlmi?

Televīziju programmas kļūst arvien tukšākas satura ziņā, nav jābrīnās, ka daudzi gados jauni cilvēki saka, ka viņiem mājās nav televizora, jo nav, ko redzēt. Viņiem var tikai piekrist. Atzīšos, arī es arvien retāk atrodu ko sakarīgu, izņēmums ir vienīgi LTV1, kur vēl saglabājies pa kādam interesantam raidījumam. Diemžēl Mārtiņa Ķibilda aiziešana mūžībā iecirtusi pamatīgu robu saturīgo raidījumu piedāvājumā, jo “Atslēgas”, “Adreses” man bija starp gaidītākajiem raidījumiem.

No Senās Romas laikiem zināms teiciens – dodiet tautai maizi un izpriecas-, un te nu laikam tas ir piepildīts. Ceļam lielveikalus, ražojam tukšus šovus, un lieta darīta. Kad Latvijas grāmatizdevēji atkārtoti lūdza piemērot samazinātu PVN likmi grāmatām, Finanšu ministrija norādīja, ka nepieciešama padziļināta nozares izpēte un tās vērtējums. Bet, kad bija jāsamazina akcīzes likme stiprajam alkoholam, tur nevajadzēja nekādu analīzi, tas tika izdarīts nekavējoties. Laikam jau galvenais, lai lēts alkohols un tukšas televīzijas programmas, jo, ja tauta sāks lasīt grāmatas, nezin ko vēl var salasīties.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *