Ziņas

Sports

Divkārtējie čempioni

Pelnīti. Rallijkrosa pilots Vigo Rubenis (no kreisās) un stūrmanis Kristaps Eglīte ar izcīnītajiem kausiem Lietuvas čempionātā. Foto: no albuma

Veiksmīgu sezonu aizvadījuši Cēsu rallijsprinta braucēji Vigo Rubenis un Kristaps Eglīte, kuri tikuši pie diviem čempionu tituliem 4WD klasē, triumfējot gan Latvijas, gan Lietuvas čempionātā.

Vigo autosportā ir jau ilgi, braucis minirallijā, supersprintā, nu jau trešo gadu brauc rallij­sprintā. Viņi pārstāv Mažeiķu Auto sporta klubu, kurš Lietuvā triumfēja arī komandu ieskaitē. Par automašīnas gatavību gādā pieredzējušais Kārlis Nebars, kurš ir arī komandas vadītājs.

Nesen Vigo ar stūrmani Kristapu atgriezās no sezonas noslēguma apbalvošanas ceremonijas Lietuvā un bija gatavs dalīties pārdomās par aizvadīto sezonu.

Latvijas čempionātā vietu sadalījums bija skaidrs jau pirms pēdējā posma, bet Lietuvā viss izšķīrās pēdējā posmā, cīņa turpinājās līdz pat finišam. Galvenais konkurents bija pieredzējušais latvietis Mareks Švarcs – Švampāns, kurš Latvijas čempionātā brauca citā klasē. Vigo stāsta, ka Lietuvas čempionāta noslēdzošais posms bija paredzēts Saldū, bet to atcēla, radusies neskaidrība: “Ja viss cauri, esam uzvarējuši, bet tad lietuvieši izdomāja vēl vienu posmu, turklāt ne jau tuvumā, bet Druskininkos. Kad to uzzināju, zvanīju konkurentam, ko domā darīt? Mareks atbildēja, ka braukšot, tad arī mums bija jāpiedalās, citādi tituls ietu gar degunu. Protams, varēja jau arī tur zaudēt, bet tad vismaz zaudētu cīņā, nevis vienkārši atdotu.”

Pēdējais posms cīņā par titulu izvērties ļoti saspringts. Pēc četriem pirmajiem ātrumposmiem Rubenis/ Eglīte priekšā konkurentam par nieka 0,3 sekundēm, un viss sākās atkal no nulles.

“Satraukums bija gan mums, gan Marekam,” atceras Vigo. “Nākamajos ātrumposmos audzējām pārsvaru, pirms pēdējā jau bijām priekšā 6,8 sekundes, bet, zinot, kā Mareks spēj braukt, bija skaidrs, ka viņš uzvaru neatdos. Nobraucām pēdējo posmu, man pienāk īsziņa – jūs esat čempioni, bet pēdējā ātrumsposmā zaudējāt. Bijām izrēķinājuši, ka jānobrauc netrakojot, lai nepieļautu kļūmi. Rezultātā starpība bija vien pāris sekundes, bet kas rallijā ir sekunde? Nekas! Pēc sacensībām Mareks apsveica un teica paldies par cīņu, viņam beidzot bijusi interesanta sezona.”
Lai arī Rubenis/ Eglīte rallij­sprintā brauc tikai trešo gadu, izdevies apsteigt tādu pieredzējušu braucēju kā Mareks. Vigo daudzi prasot, kā tas izdevās: “Viss ir vienkārši. Kā brīvs brīdis, mēs ar Kristapu sēžamies mašīnā un trenējamies – rakstām stenogrammu, braucam. Ikdiena pakārtota sportam, citādi nevar, ja ir vēlme gūt panākumus. Pirmajā gadā līderiem zaudējām divas trīs sekundes uz kilometru, otrajā jau uz pusi mazāk. Ja uz kilometru zaudē sekundi, bet jānobrauc 50 – 60 kilometri, tā jau ir minūte. Pirms šīs sezonas Kārlis Nebars teica, ka jāstrādā, lai būtu vēl labāk, sezonas laikā sapratām, ka tituls ņemams. Bet rezultātu veido kopums – darbs treniņos, visas komandas paveiktais -, jo mēs jau tikai braucam.”

Viena no panākumu atslēgām ir ilgā sadarbība ar Kristapu, jo uzticēšanās starp pilotu un stūrmani ir ļoti būtiska. Vigo saka, ka viņš Kristapam uzticas par visiem 200 procentiem: “Viņš man uztic savu dzīvību, es uzticos viņam. Ir ļoti svarīgi precīzi uzrakstīt un pēc tam arī nolasīt stenogrammu. Tā tiek rakstīta, braucot ar 50, 70, varbūt 90 km/h, bet rallija režīmā ātrums ir 150 – 180, tāpēc svarīgs katrs sīkums.”
Rakstot stenogrammu, nedrīkst kādu līkumu izbraukt sporta režīmā, jo uzraudzība ir stingra, tiek izmantotas modernās tehnoloģijas. Katram braucējam tiek izsniegts GPS raidītājs, un organizatori tiešsaistē seko līdzi, kā kurš brauc. Ja pārkāpj ātrumu, uzreiz ir naudas sods, kas tūlīt jāsamaksā, ja gribi piedalīties mačos. Pēc tam GPS raidītājs tiek pārlikts rallija mašīnā, arī tur pārbraucienos nedrīkst skriet, ja pārkāpsi, pieliks sekundes. Bet GPS dod priekšrocības. Pirmkārt, līdzjutēji var tiešsaistē sekot līdzi notikumiem trasē. Otrkārt, paši braucēji uzreiz pēc finiša internetā var apskatīties laiku; cīnoties par augstām vietām, svarīgi zināt, cik esi priekšā, cik zaudē.

Lietuvas apbalvošana aizritējusi, Latvijas ceremonija gaidāma janvārī, īsi pirms Alūksnes rallija, kas ievadīs nākamo sezonu. Braucēji paņēmuši pauzi, mašīna tiek pārkrāmēta. Vigo saka, ka nākamajā sezonā turpinās braukt rallijsprinta 4WD grupā: “Man gan Kārlis prasa, nu ko, liekam ko jaudīgāku un ejam uz nākamo klasi, šajā visu esi izdarījis? Teicu, ka vēl nē, nevajag skriet laikam pa priekšu. Cerams, ka arī Mareks brauks un varēsim atkal paspēkoties, un gan jau pienāks arī nākamais solis.”

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *