Ziņas

Uzņēmējdarbība

“Cēsu alus” jaunā alus zīmola un sērijas “Brūža alus” radīšanā investējis 100 000 eiro

Alus darītava “Cēsu alus”, paplašinot produktu klāstu, radījusi jaunu alus zīmolu un alus sēriju “Brūža alus”, kopumā ieguldot 100 000 eiro, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

“Brūža alus” ir “Cēsu alus” darītavas galvenā alus meistara Māra Gramberga īpaši izveidota alus sērija, tajā iekļaujot trīs dažādas alus šķirnes.

Pirmās alus šķirnes, kas iekļautas “Brūža alus” zīmolā, ir “Samtainais”, “Rūgtais” un “Nefiltrētais”. Nosaukumi raksturo arī alus garšu katrai šķirnei.

Kā stāsta Grambergs, “Samtainais” ir tumsnēja dzintara tipa alus, “Rūgtais” pārstāv klasisko lager tipa alu. “Bet “Nefiltrētais” ir izteikti latvisks alus, par ko liecina gan alus krāsa, gan aromāta buķete, gan apaļā un pilnīgā garša.”

Kā ziņots, “Cēsu alus” 2013.gadā strādājis ar 4% apgrozījuma pieaugumu, sasniedzot 49,60 miljonus eiro salīdzinājumā ar 47,82 miljoniem iepriekšējā gadā, liecina “Firmas.lv” informācija. Par 81% pieaugusi uzņēmuma peļņa – no viena miljona eiro 2012.gadā līdz 1,81 miljonam 2013.gadā.

2013.gadā realizēti 79,9 miljoni litru dzērienu, kas ir par 10% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Alus pārdošanas apjomi vietējā tirgū palielināti par 3,7%, sasniedzot 49,609 miljonus eiro un nodrošinot 30% no kopējā Latvijas alus tirgus.

“Cēsu alus” produktu portfelī ir pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni.

“Cēsu alus” pamatkapitāls ir 8,32 miljoni eiro. Uzņēmuma 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “Olvi Ooj”.

LETA