
VAS “Latvijas Pasts” konkursā “Mans Pastnieks 2019″ 11 321 iedzīvotāji šogad bija ieteikuši 1610 pastniekus vai pasta operatorus. Katrā reģionā tika noskaidroti labākie. Cēsu 3.pasta nodaļas, kas atrodas veikala “Solo” kompleksā J.Poruka ielā, operatore Zane Ceple izpelnījusies labākās godu Vidzemē.
“Zane ir laipna, atsaucīga, klientu un kolēģu cienīta,” operatori raksturo “Latvijas Pasta” Vidzemes reģiona vadītāja Gunita Tomsone un uzsver, ka arī kolēģi ir priecīgi par klientu novērtēto Zanes darbu.
Zane Ceple “Latvijas Pastā” strādā deviņus gadus. Viņas darba vieta bija 1.pasta nodaļā vēl Raunas ielā. Kad atgriezās no bērna kopšanas atvaļinājuma, labprāt piekrita darbam 3.pasta nodaļā. “Te apmeklētāju plūsma mazāka, cilvēki mierīgāki nekā pasta nodaļā dzelzceļa stacijā. Visu dienu klienti nāk cits pēc cita, vien gada beigās bija rindas,” saka Zane un pastāsta, ka pastā operators pieņem un izsniedz sūtījumus – pakas, vēstules, maksājumus -, arī tirgo dažādas preces, pieņem preses abonēšanu. Interesantas ir pensiju izmaksas dienas, tad pastā ienāk tie, kuri reizi mēnesī mēro ceļu no apkārtējām mājām.
Zanei darbā patīk tas, ka katra diena ir citāda, tāpat katrs klients un viņam nepieciešamais pakalpojums. “Galvenais ir iespējami ātri katru apkalpot. Vecākā gadagājuma cēsnieki ļoti labprāt parunājas, pastāsta par sevi, tikai jāuzklausa,” pārdomas izsaka pasta operatore un pauž gandarījumu, ka ar katru gadu pamazām vien mainās cilvēku attieksme pret “Latvijas Pastu”. Tie, kuri izmanto pakalpojumus, pārliecinās, ka pastā strādā atsaucīgi, laipni cilvēki, ka tas, kas solīts, tiks izpildīts. “Ikdiena kļūst aizvien vieglāka, pat negribas atcerēties, cik daudz kādreiz bija jāraksta ar roku, tagad viss notiek daudz ātrāk,” pastāsta operatore. Viņa arī atzīst, ka pēdējā laikā uz pasta nodaļu tiek atvests mazāk sūtījumu paku, diemžēl sūtījumi arī mēdz kavēties, vai nu vīruss vainīgs, vai arī gada sākums. “Protams, nevar salīdzināt, cik sūtījumu saņem un klientiem izsniedz 1.pasta nodaļā un mūsu. Taču pamazām vien klientu skaits palielinās. Lai gan jau 12 gadus J.Poruka ielā ir pasta nodaļa, aizvien kāds ienāk un brīnās, nav zinājis. Bieži vien viņš kļūst par pastāvīgo klientu,” pastāsta Zane Ceple un piebilst, ka daudziem pārsteigums ir plašais preču klāsts pasta nodaļā. Pēdējā laikā vislielākā interese ir par šokopastu jeb šokolādes pastkarti.
Zanes kolēģe Gražina Dementjeva “Latvijas Pastā” strādā jau 20 gadus, viņa uzsver, ka Zane prot atrast īstos vārdus katram klientam, tāpēc tiek augstu novērtēta.
“Man tas bija pārsteigums, kaut klienti atklāja, ka mani vajagot ieteikt,” bilst Vidzemē labākā pasta operatore. Par viņas novērtējumu darbā priecājas arī ģimene, visvairāk četrgadīgā meita Enija un trīsgadīgais dēls Ričards. “Tikai jāstrādā. Atbalsts ir arī mūsu mazais pasta nodaļas kolektīvs,” uzsver Zane Ceple.
“Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns paudis prieku, ka ar katru gadu uzņēmums saņem arvien vairāk iedzīvotāju pateicību pasta darbiniekiem. Konkursa rezultāti vēlreiz apliecina, ka pasta darbinieka loma mūsu dzīvē ir ļoti svarīga. Iedzīvotāji aptaujā ieteikuši uzticamākos, izpalīdzīgākos un zinošākos pastniekus un pasta nodaļu operatorus, īpaši novērtējot arī viņu cilvēciskās īpašības.