Ziņas

Sabiedrība

Cēsīs prezentēs vīziju novada vizuālajai identitātei

Šodien plkst.15 Vidzemes reģionālās koncertzāles “Cēsis” kinozālē notiks Cēsu novada vizuālo vadlīniju vīzijas prezentācija un publiskā apspriešana, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.

Vadlīnijas, kas sevī ietver gan stilizētu uzrakstu “Cēsis”, gan krāsu lietojumu, gan logotipu, veido vienotu vizuālo valodu, kurā ietvertās vērtības un vēstījums nākušas no visdažādākajiem cēsniekiem – sākot no Pensionāru biedrības un beidzot ar Jauniešu domi.

Prezentācijas laikā vadlīniju autors Miķelis Baštiks, viens no Latvijas dizaina biedrības “Fold” dibinātājiem, iepazīstinās klātesošos ar vizuālās identitātes tapšanas gaitu un piedalīsies tās apspriešanā.

“Izvēlēties mākslinieku ārpus Cēsīm vīzijas radīšanai bija apzināta izvēle. Ja, piemēram, veidojot pilsētas reprezentācijas materiālu, suvenīru un jaundzimušo dāvanu klāstu, vienmēr maksimāli izmantojam vietējos resursus, tad šoreiz, pēc teju desmit gadiem, kas pavadīti ar vecajiem logotipiem, gribam svaigu skatu no malas, kas spētu vienot ārkārtīgi sašķelto Cēsu vizuālo telpu kopīgā, kvalitatīvā risinājumā,” atklājis Cēsu novada pašvaldības Komunikācijas nodaļas vadītājs Kārlis Pots.

Patlaban izveidojusies situācija, ka tiek izmantoti vismaz trīs dažādi Cēsis reprezentējoši grafiskie elementi, tāpēc pirms pilsētas 810.jubilejas pieņemts lēmums izveidot vienotu risinājumu, ko varētu izmantot gan tūrisma, gan pilsētvides, gan reprezentācijas materiālu, gan oficiālā noformējuma dizaina veidošanai.

Par pamatu vizuālajai identitātei izvēlēts cilvēks – Cēsu aizstāvis, kas attēlots novada ģerbonī.

“Latvijā ir tikai divi novadi, kuru ģerboņos vēsturiski bijis cilvēks – Cēsis un Kuldīga. Cēsu ģerbonis pašreizējā veidolā redzams jau kopš viduslaikiem, turklāt arī neatkarīgās Latvijas laikā tika apstiprināts krietni ātrāk nekā Kuldīgai – 1925.gadā. Tā ir unikāla kultūrvēsturiska vērtība, ar ko lepojamies un ko vēlamies izcelt. Cēsnieki allaž bijuši patriotiski un Latvijas vēstures kaldinātāji, tādēļ gribam, lai identitātes centrā būtu cilvēks, cēsnieks, kuru mākslinieks veiksmīgi mācējis pasniegt modernā vizuālā valodā,” skaidrojis Komunikācijas nodaļas vadītājs.

Šāda izvēle izdarīta, lai norobežotos no daudzu pilsētu prakses savu identitāti balstīt uz vēsturiskām taču nereti neapdzīvotām ēkām un pieminekļiem, tādā veidā izceļot Cēsis kā dzīvu un attīstībā esošu novadu, kura centrā ir cēsnieks.

Vizuālās identitātes izstrādāšanas izmaksas bija 2995 eiro.

LETA