Ziņas

Sabiedrība

Cēsīs diskutēs par vērtēšanas lomu izglītības saturā

Šodien plkst.9.30 Vidzemes koncertzālē “Cēsis” notiks skolotājiem, izglītības rīcībpolitikas veidotājiem un īstenotājiem domātā profesionālā konference par vērtēšanu “Vērtēt, lai mācītos”. Kā aģentūru LETA informēja pasākuma pārstāvji, šī ir otrā no Valsts izglītības satura centra (VISC) projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” konferencēm tematisku pasākumu sērijā, kas plānotas vidēji divas reizes gadā. Uz konferenci aicināti jomas profesionāļi – skolu vadītāji, metodisko apvienību vadītāji, pašvaldību izglītības jomas vadītāji, skolotāji, augstskolu mācībspēki, mācību grāmatu izdevēji un citi.

Konferenci ar ievadrunu atklās izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V). Atklāšanā par to, cik sekmīga bijusi tradicionālā vērtēšanas sistēma izglītībā un kādas, analizējot dažādu valstu pieredzi, iespējamas veiksmīgas izmaiņas vērtēšanā, aicināts runāt Kembridžas universitātes Vērtēšanas centra Pētniecības un attīstības grupas vadītājs Tims Outss, bet noslēgumā , emeritētā Somijas mācību satura izstrādes vadītāja Somijas Valsts izglītības aģentūrā Irmeli Halinena stāstīs par vērtēšanas lomu Somijas pamatizglītības mācību satura pilnveides reformā no 2012. līdz 2016.gadam.

Jaunā satura ietvara izstrādes vadītāja Dace Namsone, kā arī VISC vadītājs Guntars Catlaks runās par to, kā jāmainās vērtēšanas saturam un veidam, lai novērtētu kompleksu sniegumu jeb skolēna lietpratību (kompetenci).

Sadarbībā ar dažādiem projekta partneriem veidotajās darbnīcās dalībniekiem būs iespēja piedalīties arī praktiskās nodarbībās, kurās tiks diskutēts, kā vērtēt kompleksu sniegumu, digitālās prasmes, domāšanas prasmes, pašizpausmi mākslās, sasniegto fiziskās aktivitātes jomā, kā vērtēt neakadēmisku sniegumu, vai sacensība motivē mācīties u.c.