Ziņas

Sabiedrība

Ceļu būves sezona rit pilnā sparā

ATJAUNO. Veclauču tilts pār Amatu Drabešu pagastā būs nedaudz platāks. Foto: Indars Krieviņš

“Laikam jau cilvēki kļūst saprātīgāki. Aizvien retāk arī internetā parādās sašutums, ka ceļu remonti traucē, ka jātērē laiks pie luksoforiem. Kaut kas ir jādod pretī, lai būtu labāk,” pārdomas izteica cēsnieks Andris Žarnovs, šoferis, kurš ik dienu braukā pa visu Latviju. Viņš arī atzina, ka, ik pa laikam braucot pa vienu un to pašu ceļu, labi var redzēt, kā remonti virzās uz priekšu, cik pamatīgi Latvijā tiek būvēti ceļi.

Ceļu būvnieki steidz darbus, tad tos iztraucē lietus. Bet, kad dienas ļoti karstas, strādāt grūti. “Laikapstākļi izdara lielākas vai mazākas nobīdes no grafika. Pagājušajā vasarā tādu lietavu nebija un laika apstākļi tik daudz netraucēja,” pastāsta Igaunijas kompānijas “AS “TREV-2 Grupp”, kas veic pārbūvi uz Vidzemes šosejas pie Bērzkroga, darbu vadītājs Sandis Zvidriņš. Kā jau vasarā, pa šoseju satiksme liela, ceļa būvnieki atzīst, ka vietējie pamainījuši paradumus un atraduši apbraucamos ceļus, lai nav jāgaida pie luksofora. Pār­būve notiek no 88.1 līdz 95.2 kilometram. Patlaban būvē uzbērumu, veido šķembu pamatu. Satiksmi regulē divi luksoforu posmi. Ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks ir aptuveni 15 minūtes.

CBF SIA ”Binders” steidz pabeigt ceļa Ērgļi – Jaunpiebalga – Saliņkrogs astoņu kilometru pārbūvi. Patlaban notiek asfaltēšanas darbi, apzaļumošana un nogāžu nostiprināšana ar augu zemi, satiksmes organizācijas aprīkojuma uzstādīšana. Autova­dītājiem jārēķinās ar vienu luksoforu posmu. Ceļa posmā ir ātruma ierobežojums – 50 km/h, būvobjektu var šķērsot apmēram 20 minūtēs.

Pārgaujas novadā SIA ”Limbažu ceļi” veic virsmas apstrādi Valmieras šosejas posmā no 43,6 – 47 km. Vienu posmu regulē satiksmes regulētāji. Āt­ruma ierobežojums 50 un 70km/h. Re­monta posmu var izbraukt apmēram 15 minūtēs.

Visu vasaru ir slēgta satiksme pār Veclauču tiltu Drabešu pagastā. Tiek atjaunots vienīgais tilts Latvijā, kura balsts nostiprināts uz smilšakmens klints. Tilts pār Amatu būvēts pagājušā gadsimta 60.gados. Jaunais būs nedaudz platāks, tam nebūs atdalīts gājēju celiņš. Ceļu būvnieki SIA “8 CBR” šonedēļ veic zemes darbus, caurtekas izbūvi, laiduma paplašinājuma turu montāžu. Būvdarbi jāpabeidz līdz novembra sākumam. Vietējie ielāgojuši, ka tilts slēgts,un viņi izmanto apvedceļus caur Kārļiem pa autoceļu Cēsis–Kārļi–Ieriķi un Vidzemes šoseju. Visbiežāk norādes zīmes neievēro tūristi, bet tā kā viņi parasti nesteidzas, tad griež mašīnas apkārt.

SIA “8. CBR” pārbūvē arī Meļļupes caurteku uz autoceļa Drusti – Dzērbene – Skujene. Būvdarbu dēļ satiksmei ceļš slēgts. Kur to apbraukt, jāseko norādes zīmēm. Ceļš ir slēgts no 18.jūnija, plānots, ka caurtekas pārbūve jāveic 165 dienu laikā.

Intensīvi darbi notiek uz šosejas aiz Vecpiebalgas. AS “TREV-2 Grupp” no ceļa 49. līdz 61. kilometram uz Madonas pusi veic ceļa segas pārbūvi. Patlaban braucējiem jārēķinās ar trim luksoforu posmiem, būvdarbu posmu var izbraukt apmēram 26 minūtēs.

Pavisam nesen izskanēja priecīga ziņa, ka ir pabeigti būvdarbi uz autoceļa Augšlīgatne – Skrīveri. Tagad viss reģionālais autoceļš P32 no Augšlīgatnes līdz Skrīveriem ir klāts ar asfalta segumu.

Vasara ir ceļa būvnieku karstākais darba laiks. Grafiki tiek ievēroti, kaut garāmbraucējiem daž­kārt šķiet, ka viss notiek pārāk lēni. Ceļu būvniecībā steiga neder.