Ziņas

Uzņēmējdarbība

Aprīlī nedaudz krities reklāmu apjoms presē

LETA

Aprīlī, salīdzinot ar šā gada martu, presē vērojams neliels reklāmas apjoma kritums pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotie dati. Savukārt televīzijā un radio, salīdzinot ar martu, vērojams reklāmas apjoma pieaugums. “TNS Latvia” Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters apgalvoja, ka pavasara periodā tradicionāli ir vērojams reklāmas apjomu kāpums pret iepriekšējiem mēnešiem. Reklāmas apjoms aprīlī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar šā gada martu, ir samazinājies par 4%. Attiecīgi martā tika reģistrēti 1,38 miljoni kvadrātcentimetru, bet aprīlī – 1,32 miljoni kvadrātcentimetru reklāmas. Pērn šajā periodā bija vērojams 4% kāpums preses reklāmas apjomā. Šī gada aprīlī presē reģistrēti 7610 reklāmas gadījumi, kas ir par 43% mazāk nekā 2008.gada aprīlī, kad “TNS Latvia” Reklāmu reģistra datu bāze tika papildināta ar 13 371 preses reklāmu. Lielākie reklāmdevēji presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros aprīlī bija “Bite”, “Tele2”, “Maxima”, “L'Oreal”, “Baltikom”, “Linstow”, “Stockmann”, “Apranga”, “Baltijas auto centrs” un “Toyota Baltic”, savukārt reklamētākās markas presē aizvadītajā mēnesī bija “Maxima”, “Baltikom” un “Bite”. Televīzijā aprīlī, salīdzinot ar martu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 10%. Aprīlī televīzijā raidītas 37 387 minūtes, savukārt martā – 33 951 minūte reklāmas. Līdzīga tendence bija novērojama arī 2008.gadā, kad aprīlī, salīdzinot ar martu, televīzijas reklāmas apjoms pieauga par 5%. Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šā gada aprīlī bija 94 664 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008.gada aprīli, kad tika reģistrēts 120 661 reklāmas gadījums, ir par 21% mazāk. Aprīlī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija “Coca-Cola HBC”, “Tele2”, “Reckitt Benckiser”, “Henkel”, “Procter & Gamble”, “Bite”, “Aldaris”, “Danone”, “DNB Nords” un “L'Oreal”, reklamētākās markas televīzijā aprīlī bija “Zelta zivtiņa”, “Coca Cola” un “Aldaris”. Savukārt radio reklāmas apjoms šī gada aprīlī, salīdzinot ar martu, ir palielinājies par 9%, attiecīgi aprīlī izskanējusi 16 351 reklāmas minūte, savukārt martā – 15 054 minūtes. Līdzīgi arī 2008.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, radio reklāmas apjoma pieaugums bija 10%. Šā gada aprīlī radio reģistrētas 36 103 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada aprīli, ir par 28% mazāk, 2008.gadā šajā laika periodā tika fiksētas 50 274 radio reklāmas. Aprīlī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija “Lattelecom”, “Rimi”, “Bite”, LMT, “Depo Diy”, “Maxima”, “Swedbank”, “Prisma Peremarket”, “Statoil” un “Drogas”, savukārt reklamētākās markas bija “Lattelecom”, “Rimi” un “Depo”. Reklamētākās nozares aprīlī bija sakari un biroja aprīkojums, bizness finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums, medicīna, tirdzniecība, kā arī kosmētika un higiēna.